نواختن زنگ سیل مهربانی در مدارس اصفهان


نواختن زنگ سیل مهربانی در مدارس اصفهان

آئین نمادین زنگ سیل مهربانی در راستای جمع‌آوری کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان اصفهانی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه در دبیرستان دخترانه طاهرزاده این شهر نواخته شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولان شهری و استانی اصفهان برگزار شد، کمک های فرهنگیان و دانش آموزان استان اصفهان به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: ممکن است هدایایی برای دانش آموزان این استان جمع کنیم، به واسطه وسعت و بزرگی و پهن پیکری آن شاید به چشم نیاید و نتوانیم آنطور که باید و شاید وسایلی را جمع آوری کنیم. اما ارزش کار در این است که یک فرصت تربیتی خلق می کنیم.

محمد اعتدادی افزود: اکنون یادگیری و یاددهی را تمرین می کنیم. از لحظه ای که این کار را انجام می دهیم و دست به این اقدامات می زنیم، یک کار تربیتی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ سه میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و از طرف دانش آموزان استان اصفهان به خوزستان ارسال شد. قطعا امسال نیز به همت دانش آموزان و خانواده های آنها جمع آوریمان نه تنها کمتر از سال گذشته نخواهد بود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۵۶ واحد آموزشی سیستان و بلوچستان به طور کامل تخریب شده است، گفت: مدارس سیستان و بلوچستان مثل مدارس استان های تهران، اصفهان و فارس نیست و مدارسشان مدارس خاصی است و با سیل و راه افتادن آب و یا حتی با کمترین بادی از بین می رود.

اعتدادی اضافه کرد: این ۵۶ واحد آموزشی به طور کل از بین رفته و امیدوارم بتوانیم با همت دانش آموزان در کمک رسانی به سیل سیستان و بلوچستان سهیم باشیم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان، اظهار کرد: پیام بهمن ۵۷، پیام همراهی، همدلی و مهربانی بود. امروز اگر هموطنان در استان سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شدند، ممکن است فردا من و شما هم گرفتار شویم و این فرصتی است برای آزمایش ما و باید به آن توجه کنیم.

کریم کمال افزود: اکنون فرصتی برای تمرین خیرخواهی و خیر اندیشی، همدلی و همکاری است که هموطنانمان را مثل خواهر و برادر و اعضای خانواده خودمان ببینیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: نگران فرصت آموزشی نباشید زیرا اکنون دو ساحت از شش ساحت سند تحول را اینجا عملی تمرین می کنیم. ساحت دینی و اعتقادی و ساحت زیباشناختی و هنری، چه زیبایی بهتر از اینکه انسانی همنوعش را درک و به او کمک کند؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟