نواختن زنگ سیل مهربانی در مدارس اصفهان


نواختن زنگ سیل مهربانی در مدارس اصفهان

آئین نمادین زنگ سیل مهربانی در راستای جمع‌آوری کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان اصفهانی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه در دبیرستان دخترانه طاهرزاده این شهر نواخته شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولان شهری و استانی اصفهان برگزار شد، کمک های فرهنگیان و دانش آموزان استان اصفهان به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: ممکن است هدایایی برای دانش آموزان این استان جمع کنیم، به واسطه وسعت و بزرگی و پهن پیکری آن شاید به چشم نیاید و نتوانیم آنطور که باید و شاید وسایلی را جمع آوری کنیم. اما ارزش کار در این است که یک فرصت تربیتی خلق می کنیم.

محمد اعتدادی افزود: اکنون یادگیری و یاددهی را تمرین می کنیم. از لحظه ای که این کار را انجام می دهیم و دست به این اقدامات می زنیم، یک کار تربیتی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ سه میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و از طرف دانش آموزان استان اصفهان به خوزستان ارسال شد. قطعا امسال نیز به همت دانش آموزان و خانواده های آنها جمع آوریمان نه تنها کمتر از سال گذشته نخواهد بود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۵۶ واحد آموزشی سیستان و بلوچستان به طور کامل تخریب شده است، گفت: مدارس سیستان و بلوچستان مثل مدارس استان های تهران، اصفهان و فارس نیست و مدارسشان مدارس خاصی است و با سیل و راه افتادن آب و یا حتی با کمترین بادی از بین می رود.

اعتدادی اضافه کرد: این ۵۶ واحد آموزشی به طور کل از بین رفته و امیدوارم بتوانیم با همت دانش آموزان در کمک رسانی به سیل سیستان و بلوچستان سهیم باشیم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان، اظهار کرد: پیام بهمن ۵۷، پیام همراهی، همدلی و مهربانی بود. امروز اگر هموطنان در استان سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شدند، ممکن است فردا من و شما هم گرفتار شویم و این فرصتی است برای آزمایش ما و باید به آن توجه کنیم.

کریم کمال افزود: اکنون فرصتی برای تمرین خیرخواهی و خیر اندیشی، همدلی و همکاری است که هموطنانمان را مثل خواهر و برادر و اعضای خانواده خودمان ببینیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: نگران فرصت آموزشی نباشید زیرا اکنون دو ساحت از شش ساحت سند تحول را اینجا عملی تمرین می کنیم. ساحت دینی و اعتقادی و ساحت زیباشناختی و هنری، چه زیبایی بهتر از اینکه انسانی همنوعش را درک و به او کمک کند؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !