از گشوده شدن گره بزرگراه همت تا لایروبی کارون با دست خالی


از گشوده شدن گره بزرگراه همت تا لایروبی کارون با دست خالی

استان‌ها- ایرنا - بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران شمال و بزرگراه همت، بهره برداری از بیش از چهار هزار طرح صنعت برق در کشور، فراهم بودن امکان صادرات 100 میلیارد دلاری به همسایگان، لایروبی کارون با دستان خالی، تفویض اختیارات استانی به خانه‌ صنعت و معدن، آغاز دومین پویش «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» و شناسایی 167 شهید دوران دفاع مقدس...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

آزادراه همت تا ماه آینده افتتاح می‌شود
امروز محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوی و رییس سازمان برنامه و بودجه به البرز سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه آزادراه تهران – شمال و بزرگراه همت گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم آزاد راه شهید همت را تا ماه آینده و قطعه نخست آزادراه تهران – شمال را در ماه بهمن به بهره برداری برسانیم.
در این سفر ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ادامه آزادراه شهید همت اختصاص یافت.

حجم سیلاب سیستان و بلوچستان ۳.۵برابر سیل گلستان بود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:حجم سیلاب اخیر این استان ۳.۵ برابر سیلاب استان گلستان بود.
منصور بیجار اظهار داشت: نداشتن تلفات جانی در این سیلاب نشان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای قابل توجه تمامی دستگاه‌ها بوده است.
امروز همچنین اعلام شد حدود چهار هزار تن اقلام امدادی و ارزاق عمومی نهادهای امدادی و کمک‌های مردمی از ۲۰ دی تاکنون بین مردم سیلزده این استان توزیع شده است.

بهره برداری از چهار هزار و ۲۹۷ طرح‌ توسعه‌ای برق
امروز چهار هزار و ۲۹۷ طرح‌ توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو در همدان و به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس در چند استان دیگر بهره‌برداری شد.
رضا اردکانیان در حاشیه این مراسم گفت: موتورسیکلت‌ها بیشترین تاثیر را در آلودگی هوای کلانشهرها دارند که برقی کردن آن‌ها بویژه موتورسیکلت های وزارت نیرو و دستگاههای اجرایی اولویت این وزارتخانه است.

جنگ رسانه‌ای دشمن اعتماد اجتماعی را هدف قرار داده است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای، تضعیف زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور و اعتماد اجتماعی مردم هدف قرار گرفته است که اگر بصیرت و آگاهی نداشته باشیم، آسیب می‌بینیم.
سید ضیاء هاشمی که به کرمان سفر کرده است، در نشست با روابط عمومی‌های ادارات و نهادها در استانداری کرمان افزود: امروز بسیاری از تخریب هایی که نسبت به جامعه و فرزندان ما ایجاد می شود، با ابزار نظامی، موشکی و ترورریستی نیست، بلکه با ترور شخصیت ها و ابزارهای تخریب رسانه ای است.
مدیرعامل ایرنا، امروز بر مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام این شهید راه مقاومت ادای احترام کرد.

امکان صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری به کشورهای همسایه فراهم است
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد امکان صادرات گروهی از کالاها که در کشور توان ساخت آن را داریم به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار به بازار کشورهای همسایه وجود دارد.
"حمید زادبوم" روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا،‌ بیان کرد: بازار ۱۵ کشور همسایه اولویت نخست صادرات کالاهای ایرانی است و ما در این بخش نگاه راهبردی داریم.

لایروبی کارون در اهواز با دست خالی
مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان با اشاره ادامه عملیات لایروبی رودخانه کارون در اهواز، گفت: اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی این پروژه در سال جاری، تاکنون اختصاص نیافته است.
به گفته سیامک عباسپور با اتمام برداشت نیمی از رسوب جزیره شادی، ادامه لایروبی در پایین دست پل پنجم اهواز در دستورکار قرار گرفته است، این در حالیست که با وجود تامین نشدن اعتبار ساماندهی و لایروبی کارون در سال جاری، ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به این کار اختصاص یافته است.


بخشی از اختیارات صنعت و معدن به استان‌ها تفویض شد
سیعد زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت اختیار این وزارت به ۱۲ خانه صنعت و معدن در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، کرمانشاه، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و سمنان تفویض شد.
ارائه مشاوره در ارتباط با صدور مجوزهای تاسیس و توسعه داخل شهرک های صنعتی، همکاری، نظارت و ارائه پیشنهاد در خصوص تخصیص و توزیع سوخت واحدهای صنعتی و معدنی، برگزاری و مدیریت مراسم روز ملی صنعت و معدن در سطح استانی و ملی با مشارکت سایر تشکل ها، دعوت از نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی معادن و شورای معادن استان بدون حق رای با نظر شورا از جمله این اختیارات تفویض شده است.

سیل مهربانی ۱۵ میلیون دانش‌آموز به سیستان و بلوچستان گسیل می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دومین پویش «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» گفت: ۱۵میلیون دانش آموز کشور در این پویش که بزرگترین کلاس درس همدلی، وطن‌دوستی و انسان‌دوستی است، شرکت می‌کنند.
علیرضا کاظمی اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی؛ اتحادیه انجمن‌ اسلامی، بسیج، هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی در این پویش همکاری دارند.

پیکرهای مطهر ۱۶۷ شهید دفاع مقدس شناسایی شدند
فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای پاک و مطهر ۱۶۷شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که اخیرا شناسائی شده اند هشتم بهمن ماه از طریق مرز شلمچه وارد کشور می‌شود.
این شهدا در عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر و کربلای ۴ و ۵ به شهادت رسیدند و پیکرهای آنها در مناطق شرهانی، فکه، شرق دجله، مجنون و شلمچه عراق کاوش شده‌ است.

۲۶ هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند
رییس بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۶ هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی داریم که ۱۰ هزار نفر از این کودکان در مرکز شبانه روزی دولتی و ۱۶ هزار کودک در خانواده های جایگزین زندگی می کنند.
وحید قبادی دانا در بازدید از شیرخوارگاه امام علی (ع) با اشاره به کمبود نیرو در شیرخوارگاه افزود: در بخش پرسنل دچار کمبود نیرو هستیم و از سال ۹۲ سهمیه ی محدودی برای استخدام داریم که آن تعداد محدود هم در تخصص های خاص بوده است.

گزارش‌ها و میزگردهای منتخب

کشور به مجلس و نمایندگانی با برنامه و اهل تعامل نیاز دارد

کرمانشاه- انتخاب نمایندگان اصلح برای ورود به مجلس نَقل همه محافل است و این سوُال در اذهان مطرح می‌شود که افراد شایسته چه کسانی هستند و ملت ایران برای برون رفت از مشکلات خود باید چه کسانی را به عنوان نماینده به پارلمان بفرستند تا مشکلات آنها و کشور رفع شود.


حقابه، آب باریکه حیات‌بخش دریاچه ارومیه
تبریز- اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در کنار تخصیص حقابه و بارندگی‌ها، روند خشک شدن دریاچه را در سال گذشته متوقف کرد و موجب تثبیت تراز آب این دریاچه شده است به طوری که بدون اجرای مصوبه‌های این ستاد منطقه به بیابان پنج هزار کیلومتر مربعی نمک تبدیل می‌شد.

شیره‌جان درختان زاگرس قابل داد و ستد نیست
شهرکرد- اهمیت اقتصادی «صمغ» درختان بنه جنگل‌های زاگرس و سودآوری تجارت سقز در حالی از سوی برخی رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، که کارشناسان مربوطه معتقدند این گونه‌های گیاهی در وضعیتی نیستند که بتوان از طریق بهره‌کشی از شیره حیاتی آنها فعالیت اقتصادی شکل داد.

موج همدلی شیعه و سنی در سیلاب سیستان و بلوچستان
زاهدان- سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان گرچه مشکلات بسیاری را برای مردم این منطقه به دنبال داشت اما سختی‌هایی که در کنار تلخی حوادث یک بار دیگر ارمغان شیرین وحدت، همدلی و همکاری همه ایرانیان فارغ از هر گونه قوم، مذهب و سلیقه‌ای را به نمایش گذاشت.

شیر و فضای مسمومی که برای آن ساخته شد
قزوین - به تازگی ادعاهای یک کارشناس در یکی از برنامه تلویزیونی مبنی بر آلودگی شیرهای تولیدی در کشور و وجود سم آفلاتوکسین نگرانی‌های زیادی بین جامعه ایجاد کرد اما مسوولان ذیربط به مردم اطمینان خاطر دادند که این صحبت ها بی پایه و اساس بوده و شیر تولیدی در کشور سالم است.


مزرعه‌های گردشگری، فصلی جدید برای رونق گردشگری در مازندران
نوشهر - مزرعه‌های گردشگری به عنوان یک الگوی پر درآمد گردشگری جهان با هدف اقتصادی کردن تولیدات بومی ، جذب گردشگر و حفظ منابع کشاورزی اگر بتواند در نقطه‌ای از ایران به صورت جدی اجرایی شود ، به طور قطع هیچ منطقه‌ای بهتر از استان مازندران زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و تا حدود زیادی نرم‌افزاری را برای این کار در اختیار ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال