مهمترین معضل زیر ساختی شهرک‌های صنعتی قم تامین برق است


مهمترین معضل زیر ساختی شهرک‌های صنعتی قم تامین برق است

قم - ایرنا - استاندارقم گفت: مهمترین مشکل این استان در رابطه با زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تامین برق است و اگر بتوانیم آن را در دو فاز اولیه و ثانویه حل کنیم از نظر جذب سرمایه‌گذار توفیق بزرگی به شمار می‌آید.

بهرام سرمست روز سه‌شنبه درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن جلسات هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم افزود: مشکل برق دراستان باید در مرحله اول برای شهرک شکوهیه و در مرحله دوم برای همه شهرک های صنعتی حل شود.

وی بیان داشت: درمرحله اول باید عین توافق شرکت گاز را برای برق نیز اعمال کنیم.

سرمست افزود: ما از معاون انرژی وزیر نیرو این قول را می‌گیریم، و شرکت توزیع نیروی برق استان نیز باید پیگیری کند.

وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز باید این تفاهم‌نامه‌ای که صورت می‌گیرد را پیگیری نماید و سهم خود را در خصوص برق رسانی به شهرک صنعتی مذکور ادا کند، و اگر لازم باشد، استانداری نیز این موضوع را از طریق سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور دنبال خواهد کرد.

وی یادآور شد: اگر توانستیم از معاون وزیر نیرو قول مساعدتری بگیریم، مقدم بر این تفاهم است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

رییس سازمان برنامه و بودجه قم نیز دراین جلسه گفت: طبق تفاهم منعقد شده میان قم و شرکت ملی گاز، با توجه به سقف اعتبارات مورد نیاز برای تامین گاز شهرک‌های صنعتی قم که بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال است، ۱۵۰ میلیارد آن باید توسط قم و بقیه آن نیز درسطح ملی تامین می شود.

محمود نوربخش تصریح کرد: درتفاهم نامه فوق مواردی آمده که به نفع استان است، که از جمله آن تعهد قم از سال ۹۹ به بعد، و تعهد شرکت ملی گاز از سال ۹۸ است.

وی گفت:‌بر اساس این تفاهم نامه موضوع اجرای طرح گازرسانی و پرداخت اعتبارات توسط شرکت یاد شده آغاز شده در حالی که استان از سال بعد متعهد می‌باشد.

وی بیان کرد: ما نیز محدودیت زمانی نگذاشتیم و بسته به حجم اعتبارات استان باید از سال بعد این سهمی که تقبل کردیم را تامین کنیم.

استاندار قم پیش از برگزاری این جلسه از سه واحد تولید لوله های دوجداره آبرسانی فاضلاب، تولید باطری خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت و همچنین تولید قطعات فلزی خودرو در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کرد.

شهرک شکوهیه در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات