فضای آموزشی استان مرکزی هفت هزار و 219 متر مربع افزایش یافت


فضای آموزشی استان مرکزی هفت هزار و 219 متر مربع افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: فضای آموزشی این استان امسال با راه‌اندازی هشت طرح آموزشی جدید به هفت هزار و 219 متر مربع افزایش یافت.

«حسین محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فضاها در قالب ۵۴ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ایجاد شده و به آموزش و پرورش تحویل شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۸۷ طرح نیمه تمام آموزشی نیز در قالب ۷۵۹ کلاس با زیربنای ۹۷ هزار و ۴۹۶ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در این استان دنبال می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۸۴۴ کلاس درس با اعتبار ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

محمدی افزود: ۷۵۹ طرح نیمه تمام آموزشی در استان مرکزی وجود دارد که تکمیل آن‌ها یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۹۸ کلاس درس ۲ نوبته در استان مرکزی وجود دارد که حذف این فرآیند نیازمند تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس درس استان نیز نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محمدی گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس استان مرکزی باید نگهداری و انجام تعمیرات اساسی شوند که برای این اقدام ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۲۰۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی و هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری