ظرفیت صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالاست


ظرفیت صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالاست

تبریز-ایرنا- فعال اقتصادی و رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی تبریز گفت: ظرفیت‌های صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالا است و از آن چندان بهره‌برداری نمی‌شود.

یوسف حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، عراق، آذربایجان، کشورهای حوزه خلیج فارس و قفقاز و اروپا را از جمله مناطق بازارهای هدف خشکبار آذربایجان‌شرقی اعلام و اضافه کرد: با اقدامات علمی و اصولی می‌توان از سهم ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات خشکباری ایران به خارج، سهم بیشتری را به استان خود اختصاص داد.

وی همفکری و هم افزایی فعالان حوزه خشکبار آذربایجان‌شرقی را مهمترین و بزرگ ترین اقدام مجموعه اتاق بازرگانی برای توسعه و رونق صادرات این محصولات بیان کرد.

حسینی بر لزوم استفاده از توانمندی‌ها و تخصص‌های تجاری و بازرگانی آذربایجان‌شرقی در حوزه صادرات تاکید کرد و افزود: بدون تردید صادرات روزافزون خشکبار به دلیل ارزش افزوده بالا و نیز وجود بازار مصرف مناسب در اروپا و آمریکا می‌تواند مسیر رشد و ترقی اقتصادی منطقه و حتی ایران را هموارتر کند.

وی اظهار داشت: به طور عمده فرآوری و صادرات خشکبار کشور توسط فعالان این بخش در آذربایجان شرقی تحقق می‌یابد و ما در صدد هستیم با همفکری و هم‌افزایی همه همکاران خود در حوزه خشکبار شرایط توسعه صادرات و ارز آوری این حوزه به کشور را بیش از پیش گسترش دهیم.

حسینی وظیفه اصلی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در حوزه صادرات را انتقال موانع و مشکلات به مسئولان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آنها بیان و اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری نشست‌های مستمر امکان حل مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوص در حوزه خشکبار مرتفع شود.

وی با یادآوری اینکه باید به صورت ریشه‌ای در حل مسائل حوزه‌های مختلف صادراتی کشور اقدام شود، افزود: شناسایی ظرفیت‌های استانی و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها از اهداف مهم و اصلی اتاق بازرگانی تبریز است.

به گزارش ایرنا، با توجه به فرآوری و بسته بندی بیش از ۸۰ درصد آجیل و خشکبار کشور در آذربایجان‌شرقی که از قطب‌های تولید و فرآوری است و هزاران نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند، لزوم توجه بیشتر به موضوع صادرات بیش از پیش احساس می‌شود.

در حال حاضر صادرات خشکبار بعد از محصولات پتروشیمی و آهن‌آلات بالاترین جایگاه را در ایران دارد و در این بین نقش آذربایجان‌شرقی به عنوان قطب اصلی تولید، بسته بندی و صادرات خشکبار بی‌بدیل، ممتاز و برجسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)