دستگاه قضایی با متخلفان انتخابات در گچساران برخورد می‌کند


دستگاه قضایی با متخلفان انتخابات در گچساران برخورد می‌کند

گچساران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گچساران با بیان اینکه با متخلفان و برهم زنندگان روند انتخابات برخورد قانونی می شود گفت: فعالیت داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی را رصد کرده و در صورت تخلف به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

امیرحمزه بازیار روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گچساران گفت: تا قبل از زمان رسمی تبلیغات هر نوع تبلیغ داوطلبان جرم محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: انتخابات اسفند امسال باید با مشارکت و حضور حداکثری مردم در نهایت سلامت و دقت برگزار شود و همه ما از جمله رسانه‌ها باید برای تحقق این خواسته مهم تلاش کنیم.

بازیار با بیان اینکه فعالیت مدیران اجرایی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است گفت:امروز برای یکی از مدیر اجرایی شهرستان برای نخستین بار به دلیل تبلیغ انتخاباتی زود هنگام پرونده انتظامی تشکیل داده شد.

وی افزود: با شرایطی که پیش می رود برای بیش از یک سوم مدیران اجرایی این شهرستان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها رصد خواهد شد گفت: مقدمات برای فیلتر و مسدود کردن سایت های متخلف در این شهرستان در نظر گرفته شده و در صورت انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران با اعلام اینکه هیچ گونه مجوز گردهمایی با موضوع نشست و همدلی در این شهرستان داده نخواهد شد گفت: در صورت عدم رعایت قانون نظر به رد صلاحیت کاندیدا داده می شود.

بازیار ادامه داد: در شهرستان گچساران زودتر از موعد قانونی اقدام به برگزاری برنامه های تبلیغاتی شده و در هیچ یک از شهرستان های همجوار این اقدام انجام نشده و ادامه این روند شهرستان را دچار معضل خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران اظهار داشت: جذب نیرو و استخدام در شهرستان در یک ماه اخیر ممنوع است.

وی با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام در این شهرستان باید برچیده شود گفت: رسانه ها از نشر اخبار استناد به منابع آگاه یا منابع غیررسمی پرهیز کنند و اخبار و مطالب خود را از منابع رسمی انتشار دهند.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست های هم اندیشی در معابر عمومی، پارک ها،سالن ها تا قبل از زمان رسمی انتخابات ممنوع است.

بازیار ابراز کرد: تمامی تالارها اعم از دولتی و غیردولتی حق برگزاری هرگونه جلسه هم اندیشی با حضور کاندیدای مطرح تا قبل از زمان قانونی تبلیغات را نخواهند داشت.

وی افزود: در روستاها دهیارو اعضای شورا باید طبق قانون با کاندیدها انتخاباتی اجازه برگزاری نشست را ندهند.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: نیروی انتظامی ضابط عام و مجری دستورات قضایی است.

سرهنگ سید محمد موسوی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت انتخابات است افزود: در صورتی که تخلفی از تالارها این شهرستان سربزند پلمپ خواهند شد.

معاون فرماندار گچساران در ادامه این نشست گفت : به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏ ی اول و دوم) آغاز و تا بیست‏ وچهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

سیدمرتضی سجادپور عنوان کرد: تذکرات لازم به مدیران در جلسه شورای اداری داده شده و مجدد داده می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران گفت : رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولین می باشند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری