شرایط جوی خراسان جنوبی تا پایان هفته چگونه است؟


شرایط جوی خراسان جنوبی تا پایان هفته چگونه است؟

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش باران و گاهی برف در برخی مناطق استان تا پایان هفته خبر داد.

علیرضا خندان رو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در 30 دی و یکم بهمن‌ماه، اظهار کرد: در این دو روز با بارش برف و باران در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی، کاهش دما و کاهش دید افقی ناشی از پدیده مه در اغلب مناطق استان در نیمه شرقی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی، لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی و اختلال در تردد از شرایط حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری، رانندگی با احتیاط و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی جدید نیز از بعدازظهر چهارشنبه در استان آغاز خواهد شد.

خندان رو بیان کرد: بارش باران گاهی رعد و برق به ویژه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی شمالی استان و همچنین بارش برف و وزش باد شدید در کل استان به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی پدیده حاکم است.

وی با بیان اینکه این شرایط تا جمعه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: از روز چهارشنبه تا جمعه، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم در این روزها از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و یا در صورت سفر، با احتیاط رانندگی کرده و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

خندان رو با اشاره به میزان بارندگی 4 ساعت گذشته، یادآور شد: میزان بارندگی در این مدت در رقه 5 میلی متر، در نهبندان، سرایان و فردوس 4 میلی متر، در قاین، بشرویه، دهسلم، علی آباد زارعین و جنوب بیرجند دو میلی متر، زهان و ارسک 12 میلی متر، در بیرجند و اسدیه کمتر از یک میلی متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته، سردترین شهر سربیشه با دمای -4 درجه سانتی گراد و گرم ترین شهر دهسلم نهبندان با 17 درجه سانتی گراد گزارش شده و دمای مرکز استان نیز بین 1 و 10 درجه سانتی گراد متغیر بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)