تعداد متخصصان درمانی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به 335 نفر رسید


تعداد متخصصان درمانی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به 335 نفر رسید

ارومیه – ایرنا- در حالی که تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد متخصصان شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به غیر از ارومیه حدود 100 نفر برآورد می‌شد به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان این تعداد در حال حاضر به 335 نفر افزایش یافته‌است.

ابراهیم حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این افزایش قابل توجه را نتیجه نگاه عدالت‌آمیز و پیروی از برنامه‌های تحول نظام سلامت در استان عنوان کرد و گفت: در آخرین برنامه جذب پزشکان متخصص در شهرستان‌ها ۹۱ نفر به ۱۶ شهرستان استان اعزام و کار درمان بیماران را عهده‌دار شدند.

وی اظهار داشت: براساس این توزیع هدفمند و عدالت‌محور بیشتر شهرهای آذربایجان‌غربی دارای تخصص‌های اصلی جراحی، بیهوشی، زنان، داخلی و اطفال هستند.

وی اضافه کرد: همچنین به لحاظ پراکندگی جغرافیایی استان و آمار بالای تصادفات جاده‌ای در جنوب آذربایجان‌غربی، برای شهرهای مهاباد، بوکان و میاندوآب متخصص جراحی مغز و اعصاب در نظر گرفته شده تا بیماران نیازمند در این رشته پزشکی در شهرهای تکاب، شاهین‌دژ، سردشت، پیرانشهر و نقده تحت پوشش درمان قرار گیرند و به مصدومان حوادث جاده‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات درمانی لازم ارائه شود.

حسنی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های لازم، نیاز شدید استان به برخی از رشته‌های تخصصی نظیر رادیولوژی، جراحی عمومی و گوش، حلق و بینی نیز رفع شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید، مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری رسیده است.

هم اکنون در آذربایجان‌غربی نزدیک به سه‌هزار نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید