ولایت فقیه پرتویی از ولایت ائمه است 


ولایت فقیه پرتویی از ولایت ائمه است 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ولایت فقیه پرتویی از ولایت ائمه است، گفت: 9 دی ماه را از روزهایی دانست که مردم دین خودشان را به انقلاب و به دین و اسلام ادا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» امروز (دوشنبه 9دی) در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی نهم دی ماه و با تأکید بر این که مردم پای انقلاب و اسلام ایستاده اند، گفت: انقلاب ما برای اسلام است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: ما وقتی می‌خواهیم قضاوت کنیم باید همه جهات را در نظر بگیریم، حالا فلان مسئول خیانت کرد، اختلاس کرد، فلان مسئول دشمنی کرد، اینها امری است که برای انسان بسیار ناگوار است ولی غیر متوقع هم نیست، انسان است که بالأخره یک مسئولیتی را به او دادند به جای اینکه برای آخرت خودش این را طریق قرار بدهد برای دنیای خودش طریق قرار داده است.

وی 9 دی ماه را از روزهایی دانست که مردم دین خودشان را به انقلاب و به دین و اسلام ادا کردند و افزود: همین مردم با همه این مشکلات، گرانی‌ها، بیکاری‌ها، فساد و فقر، که واقعاً هر تعبیری از این تعابیر برای یک انسانی که دلسوز است خُردکننده است نمی‌خواهیم بگوئیم اینها عادی است ولی با همه این مشکلات باز مردم آمدند پای انقلاب و پای اسلام ایستادند.

آیت الله فاضل‌لنکرانی تصریح کرد: در طول این 40 سال روزی نیست که در دولت آمریکا و در کاخ سفید نگرانی راجع به ایران و اضطراب نداشته باشند؛ باید این انقلاب را حفظ کنید، این تعبیری که رهبری معظم انقلاب در سال 88 در نماز جمعه‌شان فرمودند گرگ‌های گرسنه‌ای که در کمین این انقلاب نشستند دنبال این هستند که همه چیز را از بین ببرند، می‌خواهند نه حوزه‌ای، نه ایران، نه استقلالی باشد، بلکه یک کشوری باشد به عنوان غلام حلقه به گوش اینها، هر طوری بخواهند او را دستور بدهند.

وی با بیان این که40 سال است که ایران در مقابل آمریکا ایستاده است، گفت: روزی نیست در این40 سال در دولت آمریکا و در کاخ سفید نگرانی راجع به ایران و اضطراب نداشته باشند، این کم کاری است؟! اگر یک کسی عمری را در خانه‌اش عبادت کند، یا یک عالمی یک عمری مشغول عبادت و درس و بحث خودش باشد اما یک روز برای اسلام در مقابل کفر فریاد نزده، متون دینی ما می‌گوید این فریاد بر همه این عبادتها می‌چربد و ارزش دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما که می‌گوئیم ولایت فقیه چون ولایت فقیه پرتویی از ولایت ائمه است، پرتویی از ولایت رسول خداست، پرتویی از ولایت خداست و الا یک چیزی نیست که در عرض او بخواهد باشد اصلاً منجر به شرک می‌شود.

وی بیان داشت: ما ولایت خدا را می‌خواهیم، این انقلاب ما می‌گوید باید خدا بر انسان‌ حاکم باشد نه آمریکا، نه اسرائیل، نه قدرتهای ظالم، مخصوصاً انسان مسلمان فقط خدا ولی اوست؛ قبل از انقلاب ولیّ ما خاندان رذل و فاسد پهلوی بود، اینها ولی این کشور بودند.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با بیان این که امروز ولایت خدا در کشور اسلامی ما جریان دارد، خاطرنشان کرد: یعنی آن کسی که به عنوان ولی فقیه است حرفش به خاطر اینکه حرفی از ناحیه خدا به جامعه منتقل می‌کند ما به این عنوان مطاع می‌دانیم به همین جهت باید این انقلاب را حفظ و مراقبت کرد.

وی تأکید کرد: البته ما از اول اعتقاد داشتیم این انقلاب، انقلاب الهی و خدایی است، دست خدا را در جای جای پیروزی انقلاب، قبل و بعد از پیروزی همه دیدیم، این تحولی که در این کشور به وجودآمد، حالا هم باید اخلاصمان و توجه‌مان را به خدا بیشتر کنیم تا اینکه خدا عنایتش را بیشتر کند.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی