تکثیر سلیمانی ها یکی از آخرین رهاوردهای انقلاب است


تکثیر سلیمانی ها یکی از آخرین رهاوردهای انقلاب است

پژوهشگر فقه سیاسی با بیان این که تکثیر سلیمانی ها یکی از رهاوردهای انقلاب است، گفت: تجلیل از این شخص یعنی تجلیل از آخرین ورژن انقلاب اسلامی و آخرین دستاورد و تولیدات انقلاب اسلامی.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن مهاجرنیا» در این نشست با بیان این که پژوهشگران سیاست ادبیاتشان از فضای عمومی جامعه فاصله دارد، گفت: ارتباط ما با بدنه جامعه و فضای عمومی اجتماعی غیر از نخبگان فاصله دارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: این که چه کنیم حضور بیشتری در عرصه اجتماعی برقرار کنیم؟ چیزی است که بیش از پیش به آن نیاز داریم و انجمن مطالعات سیاسی بهترین جایی است که می‌ تواند در این زمینه وارد شود تا آرام آرام قدری ارتباط خود را با فضای عمومی جامعه بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی ابراز داشت: تجلیل های زیادی از این سردار بزرگ صورت گرفت ولی تجلیل از این شخص یعنی تجلیل از آخرین ورژن انقلاب اسلامی و آخرین دستاورد و تولیدات انقلاب اسلامی و تکثیر سلیمانی ها آخرین رهاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا افزود: چیزی که برای ما مهم است ادامه انقلاب است و برای توضیح این بحث اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم می‌ کنیم؛ ایشان دیدگاه استکمالی دارند و آن را به عنوان یک بسته واحدی که لحظه لحظه در حال تکامل است نگاه می‌ کنند یعنی بعد از انقلاب همه این دولت ها آجر روی آجر گذاشته اند ولو این که تضاد فکری و سلیقه ای بین جناح ها وجود داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: ایشان بین وضعیت موجود انقلاب با وضعیت قبلی مقایسه ای جالب دارند و مطالب خوبی مطرح می‌ کنند و از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به پیشرفت های جمهوری اسلامی اشاره می‌ کنند.

این پژوهشگر فقه سیاسی با اشاره به این که مشکلات زیادی به لحاظ اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد، گفت: از نظر ائتلاف بین المللی به پیشرفت های بزرگی رسیده ایم که قابل مقایسه با قبل نیست که دشمنان نیز به آن معترف هستند، بنابراین انقلاب سیر تکاملی داشته و امثال حاج قاسم آخرین دستاوردهای این انقلاب محسوب می‌ شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به لحاظ تئوریک نتوانستیم نگاه بومی و تحلیلی به وضعیت انقلاب داشته باشیم و این که در گام دوم به کجا می‌ خواهیم برویم.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه