توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه‌اندازی کتابخانه سیار است


توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه‌اندازی کتابخانه سیار است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درگز گفت: با توجه به گستردگی جمعیت در این شهرستان و روستاهای متعدد و نیز دسترسی آسان بانوان خانه‌دار و سالمندان به کتاب و همچنین توسعه فرهنگ کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان یک نیاز به شمار می‌رود.

اصغر حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود اینکه این امر یک ضرورت محسوب می‌شود اما تاکنون بودجه کافی برای به کارگیری یک دستگاه خودرو و تجهیزات از هیچ منبعی تامین نشده است.

وی با اشاره به پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها افزود: اگر مبالغ موردنظر به موقع پرداخت شوند، بخشی از مشکلات رفع می‌گردد؛ این نهاد فرهنگی به علت کمبود بودجه قدرت اقدامات فرهنگی مناسب را ندارد.

حسین‌زاده بیان کرد: اکنون تنها یک کتابخانه روستایی نیمه تمام با 40 درصد رشد فیزیکی در حال احداث است که به بنیاد مسکن سپرده شده است و دیگر روستاهای این شهرستان از نعمت کتابخانه بی‌بهره هستند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر پنج کتابخانه نهادی شامل 2 کتابخانه در شهر درگز و سه کتابخانه دیگر در بخش‌های نوخندان، لطف‌آباد و چاپشلو فعال است، مطرح کرد: سه هزار و 500 نفر عضو فعال در این کتابخانه‌ها از 80 هزار جلد کتاب استفاده می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درگز افزود: کتاب‌هایی با موضوعات روانشناسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی درگز کمتر به چشم می‌خورد و در مقابل موضوعات دینی، ادبیات و تاریخی بیشترین نسخه‌های موجود را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این موضوع که همه کتابخانه‌های درگز یک بخش کودک دارند، گفت: حدود 50 درصد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و میزان استقبال بانوان در 50 درصد دیگر بیشتر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه