دستگاه قضا، بزرگترین نزاع طایفه‌ای کرمان را به صلح و سازش ختم کرد


دستگاه قضا، بزرگترین نزاع طایفه‌ای کرمان را به صلح و سازش ختم کرد

جیرفت - ایرنا - به گفته رییس کل دادگستری کرمان، با ورود دستگاه قضا و اهتمام سران طوایف، بزرگترین نزاع طایفه‌ای در جنوب این استان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، یدالله موحد با بیان اینکه در این رابطه هفت نفر از قصاص رهایی می‌یابند افزود: از ابتدای سال ۹۴ و در پی بروز برخی اختلافات ناشی از سوء تفاهم‌ها میان دو طایفه در جنوب استان، تعدادی از طرفین به قتل رسیده‌اند که با ورود دستگاه قضا از ادامه این نزاع جلوگیری شد.
وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از وقوع این حوادث جلسات مستمر تشکیل شده است، اضافه کرد: در مرحله نخست تمامی متهمان به قتل بازداشت شدند و در ادامه بر مبنای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار، دادستان رودبار جنوب برای پیشگیری از ادامه این نزاع و ایجاد صلح و سازش میان طوایف با سران طوایف شهرستان رودبار و اولیای دم جلساتی را برگزار و به برطرف کردن سوءتفاهم‌های ایجاد شده پرداخت.
رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به پنج ماه و با حل و فصل اختلافات، طرفین به صلح و سازش رسیده و طی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.
موحد اظهار داشت: متاسفانه در پی این اختلاف طایفه‌ای، تعدادی افراد بی گناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.
وی تصریح کرد: نخستین قتل در این پرونده در ۱۴ خرداد سال ۹۴ رخ داده بود.
رییس کل دادگستری استان کرمان اقدامات دادگستری و دادستان شهرستان رودبار جنوب در حل و فصل اختلافات مربوط به این پرونده را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار گرفته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری