ضرورت ورود بخش خصوصی برای ساخت خانه سالمندان در شیروان


ضرورت ورود بخش خصوصی برای ساخت خانه سالمندان در شیروان

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره بهزیستی شیروان با بیان اینکه این اداره آمادگی ورود بخش خصوصی و صدور مجوز لازم برای ساخت خانه سالمندان را دارد گفت: هم اکنون تنها یک ساختمان خانه بانوان سالمند در این شهرستان وجود دارد.

علی اکبر آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هزینه های بالا برای ساخت مرکز جدید و نبود اعتبارات اظهار داشت: استاندارد فضای فیزیکی به ازای هر سالمند، ۴ متر مربع است و حداکثر هر اتاق باید ۶ سالمند داشته باشد، در صورتی که در شیروان چنین فضایی نیست.

وی با اشاره به افزایش جمعیت رو به سالمندی در کشور و پی گیری برای ساخت مرکز جدید در شیروان گفت: خانه سالمندان هاجر شیروان در ۲ طبقه با ۷۵۰ متر مربع محروم از فضای مناسب نگهداری، فضای سبز، محوطه و امکانات لازم است که ساخت آن به صورت سالن واز داشتن اتاق محروم است.

آرام ظرفیت این مرکز را ۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: هم اینک ۴۰ نفر دولتی و ۱۰ نفر آزاد هستند که ماهانه برای افرادی که خانواده ندارد ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، کسانیکه خانواده دارند۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و افراد آزاد( حقوق بگیر، مستمری بگیرو ...) ۱۲ میلیون ریال هزینه پرداخت می شود.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از افرادی که در آنجا نگهداری می شوند بی خانمان( بدون سرپرست موثر هستند) گفت: هزینه هایی که توسط بهزیستی پرداخت می شود شامل تغذیه، بهداشت، پرستاری، بیمارستان، فیزیوتراپ، کاردرمانی، مددکاری و غیره است.

آرام افزود: در این مرکز بانوان بالای ۶۰ سال نگهداری می شوند برای کسانیکه بالای ۸۰ سال سن دارند و مریض احوال، وابسته به تخت هستند مراقبت های لحظه ای انجام می گیرد.

۱۶ هزار و ۶۰۹ نفر از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان را سالمندان تشکیل می‌دهند که بر این اساس نرخ سالمندی در شهرستان افزون بر ۱۰ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ