سه حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر و نیر مسلوب‌المنفعه شد


سه حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر و نیر مسلوب‌المنفعه شد

اردبیل - ایرنا - سه حلقه چاه غیرمجاز در محدوده بخش قصابه از توابع شهرستان مشگین‌شهر و بخش کوراییم شهرستان نیر مسدود و مسلوب‌المنفعه و از برداشت سالانه بیش ازسه هزار و 600 متر مکعب آب جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر روز شنبه گفت: ۲ حلقه از این چاه‌ها با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در محدوده عملکرد این امور با دبی حدود یک لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

قیصر جیره‌میرکی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده، افزود: از اول ابتدای سال جاری۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شده و با انجام این عملیات از خروج ۳۸۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

رییس اداره منابع آب شهرستان نیر هم گفت: به همت نیروهای تلاشگر این اداره یک حلقه چاه غیرمجاز در شهر کوراییم از توابع شهرستان نیر مسدود شد که صرفه‌جویی حاصل از انسداد این چاه غیر مجاز ۴۵ هزار مترمکعب در سال می‌باشد.

رضا سلیمی اظهارداشت: این اقدام با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی شهرستان انجام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا