رویداد استارت آپی نخودچی در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود


رویداد استارت آپی نخودچی در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

تبریز- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف استارت آپی در استان، گفت: شانزدهم بهمن ماه امسال رویداد شتاب (استارت آپی) نخودچی توسط این دانشگاه برگزار می‌شود.

فرزان قالیچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مقاوم کردن اقتصاد موضوع اصلی کشور است که در این راستا تربیت نیروهای ماهر و توانمند بر عهده دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی در زمینه توانمندسازی و تربیت نیروهای ماهر اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور انجام داده است.

قالیچی اظهار کرد: در دانشگاه علمی کاربردی مساله پژوهش تنها پرداختن به موضوعات و نظریه پژوهشی نیست بلکه به دنبال موضوعات و پروژه های کاربردی هستیم که در این راستا رویدادهای ایده تاپ و استارت آپ های مختلفی توسط این دانشگاه در استان برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما دارای منابع طبیعی بسیار زیادی است، گفت: دیگر زمان خام فروشی سپری شده است و باید از توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف بهره مند شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت شهرستان ممقان در زمینه تولید و فراوری انواع نخودچی در استان، افزود: این رویداد استارت آپی جهت بهره مندی از توان علمی دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان در استان برگزار می شود.

وی محورهای این رویداد را استانداردسازی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ماده اولیه نخودچی، افزایش ضریب مکانیزاسیون نخودچی ممقان، ارگونومی، ایمنی و بهداشت محیط کار، بهره وری در انرژی ، تنوع محصولات و بسته بندی و دیجیتال مارکتینگ، برند سازی و توسعه صادرات عنوان کرد.

مدیرعامل تعاونی نخود پزان نیز در این جلسه گفت: یک هزار و ۳۰۰ واحد فراوری انواع نخودچی در ممقان وجود دارد که موجب اشتغال ۶ هزار نفر به صورت مستقیم شده است.

آخوندی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ هزار تن نخودچی توسط این واحدها در استان فراوری می شود که از این میزان ۶۰ هزار تن به کشورهای دیگر صادرات می شود و تنها ۴۰ درصد برای مصرف داخلی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فراوری نخودچی کاری سخت است کمتر نخبه و دانشگاهی به این صنعت روی می آورد ولی ما نیازمند ایده پردازی نخبگان در این صنعت هستیم.

آخوندی یادآوری کرد: این صنعت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ارز آوری به استان دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان دولتی و دانشگاهی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند