10 تن علوفه برای حیات وحش در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد


10 تن علوفه برای حیات وحش در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 تن علوفه، ظرف سه روز گذشته تاکنون بین حیات وحش استان در مناطق کوهستانی، سردسیری و برف گیر توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، برف، سرمای هوا و وسعت زیاد مناطق حفاظت شده به ویژه دنا ، کار تامین و توزیع علوفه برای حیات وحش در مناطق سردسیری و کوهستانی را برای محیط بانان این استان سخت کرده است و در این روزهای سرد با تمام وجود برای حفظ جان وحوش تلاش می کنند.

سید اسدالله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش های متوالی شدید برف در هفته گذشته، به منظور جلوگیری از هجوم حیات وحش به حاشیه شهرها و روستاها کار توزیع علوفه برای آن ها در مناطق مختلف سردسیری و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

وی افزود: توزیع علوفه در بین حیات وحش استان در مناطق کوهستانی به صورت دستی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این فصل با پوشیده شدن ارتفاعات دنا و دیگر مناطق حفاظت شده این استان از برف، این احتمال وجود دارد حیات وحش برای تامین علوفه خود به اجبار به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.

هاشمی از همشهریان خواست در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن ۰۷۴-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند.

پوشش برف می تواند از گیاهان در حال خواب مزارع را محافظت کند و درختان را در مقابل سرمای بیش از حد نگهداری کند و در حقیقت برف بزرگ ترین پشتوانه بر زندگی بشر در زمینه آبیاری کشتزارها است.

برف علاوه بر فواید بی شماری که دارد در بسیاری از مواقع باعث ثبت تصاویری از ردپایی جانورانی می شود که مشاهده مستقیم آنان بسیار مشکل است.

از سوی دیگر نیز برف، به سبب وسعت بیش از حد استاندارد مناطق تحت مدیریت این اداره کل کار را برای محافظت از حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد سخت می کند.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل