ضریب نفوذ اینترنت روستاهای ایلام به 85 درصد افزایش می یابد


ضریب نفوذ اینترنت روستاهای ایلام به 85 درصد افزایش می یابد

ایلام- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ضریب نفوذ اتصال به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت) در مناطق روستایی این استان امسال با اجرا و تکمیل طرح های توسعه به 85 درصد کل مناطق روستایی ایلام افزایش می یابد.

عباس بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تا پایان سال جاری ۵۵۱ روستا معادل ۸۵ درصد نقاط روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت) متصل می شوند.

وی با توضیح اینکه ۳۲۵ روستای ایلام هم اکنون به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، افزود: طرح های توسعه ارتباطی و اینترنتی هم اینک در ۲۲۶ روستای دیگر این استان در حال اجرا و تکمیل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی اینترنت پرسرعت به این تعداد روستا (۲۲۶ روستا) خبر داد و یادآور شد: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه فیبر نوری در مناطق روستایی این استان هزینه می‌شود.

بیرامی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سه فاز در مناطق مختلف این استان در حال انجام است.

وی افزود: در فاز اول اجرای این پروژه ۱۲۲ کیلومتر فیبرنوری با پیشرفت ۴۰ درصدی در روستاهای استان از آبان ماه سال جاری آغاز و تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

بیرامی با بیان اینکه با توسعه شبکه فیبرنوری در بخش‌ها و راه‌های روستایی استان امکان بهره‌مندی روستاییان از اینترنت پرسرعت فراهم خواهد شد، افزود: در این راستا هفت سایت ارتقا و ۱۵ سایت جدید راه‌اندازی می‌ شود.

وی تاکید کرد: توسعه شبکه فیبرنوری و پروژه طرح خدمات عمومی اجباری (USO) در روستاها از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است که باید درصد تحقق پروژه‌های فوق توسط واحدهای مسوول پیگیری و گزارش شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: به طور قطع در اجرای پروژه فیبرنوری روستایی با معارضان حقیقی و حقوقی مواجه خواهیم شد و انتظار این اداره کل از دستگاه‌های مرتبط با اجرای پروژه همکاری همه‌جانبه است.

بیرامی افزود: تکمیل پوشش دائمی کمربندی شرقی و محدوده کنجانچم در مهران، مسیر دره شهر - پل دختر، محور حمیل و دیگر نقاط استان از دیگر خدمات این اداره در سال جاری است.

وی به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی به ایلام در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۲۵ شهر این استان هم اکنون از نسل سوم اینترنت ۳G برخوردار هستند.

جمعیت استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام در ۱۰ شهرستان ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا