مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- راهپیمایی مردم ولایت‌مدار استان سمنان در حمایت از اقتدار نظام، واگذاری 22 واحد تولیدی راکد، مرگ نوجوان 14 ساله سرخه‌ای در اثر ضربات متعدد چاقو، صدور 61 پروانه معدنی و تحقق 56 درصدی اشتغال امسال، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و یکم تا بیست و هفتم دی ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.


اقتصادی
حشمت الله عسگری هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان در سالن جلسات بانک‌ توسعه تعاون استان سمنان ابراز داشت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی استان از مهر ۹۷ تاکنون پرداخت شد.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و بازآفرینی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: پنج هزار و ۹۶۵ شغل به همت دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای فروردین تا آذر ۹۸ ایجاد شد که نشان از تحقق ۵۶ درصدی تعهد امسال است.
منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز سه‌شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: ۹۵ درصد از اعتبار مصوبه‌های دور اول سفر رییس جمهوری به استان تخصیص یافت.
خسرو فولادیان برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان روز پنجشنبه در همایش تدوین سند توسعه اقتصادی روستاهای دامغان و در سالن اجتماعات فرمانداری، بیان کرد: تدوین سند توسعه اقتصادی ۲۱ روستا، با هدف رفع بیکاری و ایجاد آبادانی آنها در حال انجام است.
محمد فروهر معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه در نشست بررسی محدوده‌های معدنی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: ۶۱ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۹۸ در این استان صادر شد.
حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز سه‌شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: ۲۲ واحد از ۷۶ واحد تملیکی در بخش صنعت و معدن این استان واگذار شد.
سهیل دانایی رییس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: ۶ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان این استان از سوی تعاون روستایی از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.

سیاسی و فرهنگی
سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بنا بر تصمیم اعلام شده از سوی شورای نگهبان، صلاحیت ۳۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه تایید نشد.
نادر فخری فرماندار شهرستان شاهرود روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: از بین ۵۱ داوطلب انتخابات مجلس در شاهرود ۱۴ تن تایید شدند، ۱۶ تن احراز صلاحیت نشدند، ۱۰ تن انصراف دادند و ۱۱ تن هم به علت نداشتن شرایط لازم رد شدند.
قاسم شریفی دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۵۰ گزارش مردمی در بخش تبلیغات زودهنگام توسط نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها و استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیداها دریافت شده است.
راهپیمایی مردم استان سمنان در حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل آمریکای جنایتکار و افتتاح نمایشگاه ۷۲ اثر از ۴۲ بانوی هنرمند شاهرودی با حضور مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالری سیب فرهنگسرای مهر شهر شاهرود، بخشی از مهمترین خبرهای سیاسی و اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های چوبی و فلزی با هدف تولید و نصب آثار در بوستان‌های شهر سمنان برگزار شد.
محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام(ره)استان سمنان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مسجد امام ( ره) شهر سمنان ابراز داشت: مردم نیکوکار استان با شرکت در پویش "من هم یک حامی هستم" در کمک به ایتام سهیم شوند.
رضا قاضی‌پور رییس دفتر نمایندگی اوقاف وامور خیریه شهرستان میامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، ابراز داشت: ۶ قطعه زمین کشاورزی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال وقف شد.
علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سه نفر بر اثر خفگی با گاز مونواکسید کربن وسایل گرمایشی، از ابتدای مهر ۹۸ تاکنون، در استان جان باختند.
سعید اسمعیل پور رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آتش سوزی در یک واحد آپارتمانی واقع در خیابان سعدی شهر سمنان، یک فوتی و یک مصدوم برجا گذاشت.
سعید اسمعیل پور رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان روز جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: احتمال عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی یک واحد آپارتمانی در مسکن مهر وجود دارد ، با این همه تشخیص علت اصلی وقوع حادثه نیاز به کارشناسی دارد.
ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تصادف خودروهای سمند و پراید در محور میامی - سبزوار یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.
مرکز اطلاع رسانی پلیس استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که نوجوان ۱۴ ساله ای شامگاه یکشنبه بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به نقاط مختلف بدنش به قتل رسید و در این زمینه ضارب نیز بازداشت شده است.
غلامرضا همتیان رئیس اداره دامپزشکی میامیروز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: خودروی حمل غیرمجاز یک تن شیر در میامی توقیف شد.
سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه سارق که سه شنبه شب اقدام به دزدی احشام دامداران منطقه رویان کرده بودند ، توسط ماموران پاسگاه مرکزی شاهرود دستگیر شدند.

علمی
مهدی یحیایی رییس اداره حفاظت محیط زیست میامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: سه قبضه سلاح شکاری پرنده زنی غیرمجاز، در سطح شهرستان میامی کشف و ضبط شد.

ورزش
خلیل‌الله غزنچای رییس هیات دوچرخه‌سواری استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲ دوچرخه‌سوار این استان به اردوی تیم ملی استقامت نوجوانان کشور دعوت شدند.
برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان سمنان با حضور ۹۰ ورزشکار روزجمعه در سالن اجتماعات معلم میامی از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج