برف موجب کندی تردد خودروها در خلخال شد


برف موجب کندی تردد خودروها در خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ بارش برف در بیست و هشتمین روز اولین ماه زمستان در خلخال موجب لغزنده شدن راه‌های ارتباطی و کندی تردد خودروها در راه‌های ارتباطی این شهرستان شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بارش برف در تمام راه‌های ارتباطی این شهرستان خبر داد و گفت: به علت بارش برف همراه با وزش باد شدید ،کولاک و یخ‌بندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم تردد از این گردنه سخت و صعب‌العبور نیازمند استفاده از زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی برای خودروهای عبوری است.

معروف خسروی با بیان اینکه راه خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی این شهرستان هم اکنون برف روبی ونمک پاشی شده ،اظهارداشت: در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره غیر از راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان سایر راه‌های اصلی ،فرعی و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به بارش برف همراه با کولاک و محدودیت دید ناشی از وجود مه غلیظ در جاده خلخال - اسالم از رانندگان عبوری خواست تا در زمان عبور از گردنه الماس و طول مسیر کوهستانی و مه‌گیر جاده جوانب احتیاط را رعایت کنند.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از ورود سامانه جدید بارشی به منطقه از پنجشنبه گذشته خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه بارش برف در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و از بامداد امروز بر شدت بارش برف افزوده شده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور به افزایش ۶ درجه‌ای دمای هوای صبح امروز خلخال در مقایسه با روز قبل اشاره کرد و افزود: دمای هوای این شهر در روز گذشته ۷ درجه زیرصفر بود که با آغاز فعالیت موج جدید بارندگی و ابرناکی هوا در صبح امروز به یک درجه زیرصفر رسیده است.

وی با بیان اینکه رطوبت هوای این شهر هم‌اکنون ۸۱ درصد و بارش برف نیز ادامه دارد،اظهارداشت: بارش برف بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

بارش برف در خلخال نیز صبح امروز بسیاری از رانندگان این شهر وادار به استفاده از زنجیرچرخ برای تردد در سطح یخ‌زده معابر عمومی خلخال کرد.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی