سیلاب افزون‌بر 23 میلیارد ریال به کشاورزان بمپوری خسارت زد


سیلاب افزون‌بر 23 میلیارد ریال به کشاورزان بمپوری خسارت زد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب بیش‌از 23 میلیارد و 250 میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

محمد هودیانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاری شدن سیل بویژه در نواحی روستایی بمپور غربی باعث تخریب زیر ساخت‌های کشاورزی در بخش آب و خاک شهرستان شامل تخریب جاده‌های بین مزارع ،چاهک‌ها و بندها شده است.
وی افزود: در این سیلاب ۶۰۰ هکتار از مزارع زراعی و باغات بمپور دچار آبگرفتگی شدید شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور ادامه داد: همچنین۲۰۰ راس دام سبک دامداران این شهرستان در سیلاب اخیر تلف شده است.

به گزارش ایرنا ۹ روز است که همچنان سیل سیستان و بلوچستان تیتر نخست بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است. این روزها سیستان و بلوچستان محل آمد و شد مدیران و مسوولان ارشد کشور است که می‌خواهند ضمن بازدید از مناطق سیل زده، عمق فاجعه ای را که در جنوب شرق ایران رخ داده از نزدیک مشاهده و برای تسریع در امدادرسانی و حل مشکلات هموطنان این خطه از میهن اسلامی تلاش کنند.

علاوه بر رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان که در روزهای گذشته میهمان این استان بودند از شب گذشته تا کنون نیز ۴ تن از اعضای هیات دولت به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان سفر و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و بررسی کردند.

همچنین امروز حسن روحانی رییس جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیلزده و بررسی نحوه امدادرسانی به جنوب سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا