رها بودن معتادان متجاهر احساس ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند


رها بودن معتادان متجاهر احساس ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: وجود معتادان متجاهر در سطح شهر علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر می تواند احساس ناامنی در جامعه را افزایش می دهد.

سعید ناجی عصر جمعه در دیدار با براتی مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اظهار داشت: بحث معتادان به ویژه معتادان متجاهر و کسانی که در کوچه و خیابان رها هستند موجب نگرانی عمومی جامعه، مسوولان و مردم است.

وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان مادر آسیب ها، به دنبال خود آسیب هایی همچون طلاق، بیماری واگیردار و بسیاری آسیب های دیگر را به همراه دارد و رهایی معتادان متجاهر در کوچه و خیابان علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی بار روانی منفی نیز دارد و ایجاد یاس و نامیدی می کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: برخورد با معتادان متجاهر علاوه بر جنبه درمانی باید موجب اتصال آنها به جامعه شود تا دوباره بتوانند به چرخه اجتماعی بازگردند.

ناجی اظهار داشت: برای بازگشت فرد معتاد به جامعه علاوه بر درمان هایی مانند سم زدایی و بهره گیری از شیوه های روان درمانی، لازم است که خانواده و جامعه آنها را بپذیرد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که معتادان مهارت بیاموزند و معتادان دارای مهارت نیز باید بتوانند اشتغال داشته باشند تا به جامعه بازگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور جمع آوری معتادان متجاهر باید مرکزی ایجاد شود که علاوه بر درمان آنها بتوان اقدامات توانمند سازی و مهارت آموزی را نیز انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام