عبدخدایی: امام خمینی مانع سلطه آمریکا بر ایران شد  


عبدخدایی: امام خمینی مانع سلطه آمریکا بر ایران شد  

قم – ایرنا – همرز شهید نواب صفوی گفت: آمریکای جنایتکار از نخستین روزهایی که استعمار فرانو را به ایران آورد، در فکر سلطه بر ملت ایران بود و اگر امام خمینی(ره) نبود، این شیطان و جنایتکار بزرگ سلطه‌اش در ایران بود.

محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به جنایت‌های آمریکا از جمله بمباران اتمی در ژاپن اظهار کرد: امام راحل(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را شیطان بزرگ نامید و آمریکا را از ایران بیرون کرد و امروز خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی همان شیوه را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به شهادت نواب صفوی و یارانش در ۲۷ دی ۱۳۳۴ توسط رژیم ستمشاهی خاطرنشان کرد: در همین ماه، شهید سردار سپهبد سلیمانی با موشک‌های آمریکایی به شهادت می‌رسد.

وی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از شهادت این سردار بزرگ؛ تمام فرماندهان سپاه می‌گویند، ما انتقام سخت خواهیم گرفت و گرفتند.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

این همرزم شهید نواب صفوی در بخش دیگر سخنان خود، به بیان فعالیت‌ها و نحوه شهادت شهید نواب صفوی پرداخت و درباره برنامه‌های آمریکا به منظور سلطه بر ایران و استعمار فرانو توضیحاتی ارائه داد و گفت: شهید نواب صفوی در آن زمان درباره خطر سلطه آمریکا بر ایران هشدار داد.

شهید حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود؛ برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‌های شهید نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند؛ وی به همراه تعدادی از یارانش ۲۷ دی ۱۳۳۴ توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

انتقام سخت از آمریکا موجب تسلای خانواده شهداست

مادر یکی از قربنایان سانحه هوایی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: شهادت و عروج مظلومانه عزیزانمان را در سانحه هوایی تسلیت می‌گویم و از کسانی که با این خانواده‌های شهدا همدردی کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

وی همچنین خواهان پیگیری این حادثه از سوی مراجع ذی‌صلاح و قانونی شد.

مادر زهرا حسنی سعدی از شهدای قم افزود: از سرداران نیروهای مسلح و سپاه پاسداران می‌خواهم مانند سابق با صلابت خود، جای شهید حاج قاسم سلیمانی را برای رهبر معظم انقلاب پر کنند و بدانند که آنچه که موجب تسلای خانواده شهدا می‌شود، انتقام سخت از آمریکاست.

بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که براثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرارگرفته است.

هفت تن از این شهدا به نام‌های شهید محمد صالحه و همسرش شهیده زهرا حسنی سعدی، شهید امیرحسین اویسی و همسرش شهیده سارا حمزه‌ای و فرزندشان شهیده عسل اویسی، شهید محمدامین بیروتی و محمدرضا کدخدایی دیروز در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شدند. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری