سرّ رسیدن شهدا به مقام «صدق»/ معنای زنده بودن شهیدان در لسان قرآن


سرّ رسیدن شهدا به مقام «صدق»/ معنای زنده بودن شهیدان در لسان قرآن

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با بیان‌اینکه باور به نصرت الهی و اینکه خدا مومنان را تنها نمی‌گذارد، انسان را مصداق آیه 23 سوره احزاب می‌کند، گفت: منش و روش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت ایشان از بین ما نخواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حاج ابوالقاسم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب، اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» یعنی از میان مؤمنان مردانى هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند (و خود را آماده‌ى جهاد نمودند)، برخى از آنان پیمانشان را عمل کردند (و به شهادت رسیدند) و بعضى دیگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقیده و پیمان خود را) تغییر ندادند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردار پرافتخار سپاه اسلام، سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در انتظار شهادت بود و به پای وعده ای که داده بود، ایستاد. وی در مواضع متعدد در معرض خطرات جانی قرار گرفت تا امنیت را به ما هدیه کند.

وی با بیان اینکه امت اسلام سرمایه بزرگی را از دست داده است، گفت: این شخصیت بزرگ می توانست زمینه آزادی قدس شریف را فراهم کند و امروز هم با شهادت ایشان حرکات انقلابیون و آزادی خواهان جهان، سرعت گرفته است. اگر یک حاج قاسم را از دست دادیم به برکت خون این شهید ده‌ها حاج قاسم می روید.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم درباره زمینه هایی که انسان را مصداق آیه مذکور می کند، بیان کرد: برای اینکه انسان به مقام صداقت برسد باید در خود ظرفیت سازی کند از طرقی همچون ایمان به خدا و پیامبر او؛ کسی می تواند ایستادگی کند و دچار تغییر و انحراف در مسیر نشود که با همه وجود خدای متعال و وعده فرستادگان او را باور کرده باشد.

وی تاکید کرد: باور به نصرت الهی و اینکه خدا یاور مومنان است و مومنان را تنها نمی گذارد، و اینکه خدا آینده ای بسیار لذت بخش و همراه با آرامش را برای مومنان در نظر گرفته است. سردار شهید «قاسم سلیمانی» از نظر عشق و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) هم زبانزد بود این ویژگی ها از ایشان مردی صادق و رزمنده ای وفادار به ولایت ساخته بود.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره منظور قرآن اینکه شهیدان نمی میرند بلکه نزد خدا روزی می خورند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»؛ حیات شهدا پس از مرگ ظاهری یعنی آنکه آثار و برکات وجودی شان مستدام است و با رفتن آنها، مسیرشان پایان نمی یابد چنان که منش و روش سردار شهید قاسم سلیمانی با شهادت ایشان از بین ما نخواهد رفت.

گفتنی است، سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد جمعه، 13 دی ماه در پی حملات موشکی آمریکا جنایتکار در بغداد به فیض رفیع شهادت نائل شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج