دانشجویان چندین مرکز دولتی لبنان را تعطیل کردند


دانشجویان چندین مرکز دولتی لبنان را تعطیل کردند

بیروت – ایرنا – در سومین روز از «هفته خشم»، ده ها تن از دانشجویان لبنان امروز (پنجشنبه) شماری از مراکز و موسسه های دولتی و تجاری در شهرهای این کشور را تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دانشجویان شعبه ی دادگستری، مرکز شماره گذاری خودروهای دولتی و مرکز تجاری بندر «جونیه» در شمال بیروت را تعطیل کردند.

بر پایه گزارش، آنان ۲ شرکت مخابراتی و اینترنتی آلفا و ام تی سی را در شهر تاریخی جُبیل و شرکت برق «امیون» در شمال لبنان را بستند و کارکنانش را اخراج کردند.

دانشجویان هم چنین ساختمان گمرک المیناء در طرابلس در شمال لبنان را تعطیل کردند و بر روی دیوارهای آن نوشتند که «طرابلس روبروی فساد می ایستد».

معترضان راه های اصلی و فرعی این شهر و شهر «بحصاص» و نیز مسیر جل الدیب به بیروت را با بلوک های سیمانی و دیوار آجری مسدود کردند.

نیروهای نظامی و انتظامی لبنان تدابیر امنیتی را تشدید و برای بازکردن راه ها دخالت کردند که میان آنان و معترضان درگیری ایجاد شد.

دانشجویان چندین مرکز دولتی لبنان را تعطیل کردند

عده ای از دانشجویان و روزنامه نگاران جلو ساختمان وزارت کشور لبنان تحصن کردند.

دهها تن از مستاجران و قشر فقیر لبنان امروز در میدان «ساسین» در شرق بیروت در اعتراض به افزایش اجاره بهای مسکن تجمع کردند.

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن درقالب جنبش اعتراضی از ۲۵ مهر ماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، کمبود بنزین و برق و گاز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

دانشجویان چندین مرکز دولتی لبنان را تعطیل کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال