‌خسارت سیل در سیستان و بلوچستان به بیش ‌از 2.9 هزار میلیارد تومان رسید


‌خسارت سیل در سیستان و بلوچستان به بیش ‌از 2.9 هزار میلیارد تومان رسید

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل آسا بیش از 2 هزار و 911 میلیارد تومان به زیرساخت‌های بلوچستان خسارت وارد کرد.

احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه25 دی ماه در نشست ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان وبلوچستان در چابهار اظهار داشت: بازگشایی راه‌های روستایی مناطق سیلزده شهرها و روستاهای مختلف بلوچستان که در سیلاب خسارت فراوانی دیده اند، تسریع شود.

وی گفت: سیل موجب بسته شدن راههای روستایی و بین شهری، تخریب پل‌ها، اراضی کشاورزی، تلف شدن دام‌ها، تخریب واحدهای مسکونی روستایی و شکسته شدن تیرهای برق، قطع تلفن‌های همراه و آسیب به سایر زیرساخت‌ها جنوب سیستان و بلوچستان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تسریع برآورد خسارت سیل ضروری است زیرا رسیدگی سریع به امورات مردم و امدادرسانی می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند.

وی گفت: مردم محلی و بومی روستاها و مناطق شهری نیز همت کنند و برخی از کارها را انجام دهند.

موهبتی اظهار کرد: مدیران کل ادارات سیستان و بلوچستان حق ندارند مناطق سیلزده را بدون اطلاع ترک کنند و باید شخصا مناطق را بازدید و مشکلات حوزه حیطه کاری خودشان را انجام دهند و مردم باید حضور مسئولان را حس کنند.

وی تصریح کرد: باید همه‌ی مسئولان موضوعات مختلف را بررسی و خسارت‌ها را براساس واقعیت‌ها و کارشناسی‌های انجام شده اعلام کنند تا برای برآورد خسارت اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3