انتقاد یک حافظ قرآن از عملکرد گزارش کاری مسئولان


انتقاد یک حافظ قرآن از عملکرد گزارش کاری مسئولان

گروه فعالیتهای قرآنی ـ حافظ کل قرآن و قاری بین‌المللی با انتقاد از مسئولان گفت: مسئولان بیشتر به دنبال ارائه آمارها و گزارش کار هستند برای مثال اینکه چه میزان حافظ داریم و یا چند نفر در مسابقات شرکت کردند. همین امر باعث می‌شود که کیفیت تعالیم و آموزش‌ها بسیار کاهش پیدا کند.

انتقاد یک حافظ قرآن از عملکرد گزارش کاری مسئولان

معصومه حمیدی، متولد 1379 حافظ کل قرآن و از قاریان برجسته بین‌المللی است، وی در گفتگو با ایکنا از قزوین بیان کرد: پدر و مادرم از سن پنج سالگی متوجه استعداد من در حفظ قرآن کریم و تقلید من از صوت و لحن استاد پرهیزگار شدند، همین امر باعث شد تا از سن ۱۳ سالگی به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در فضای آموزش حفظ آیات قرآن و قرائت ورود پیدا کنم از این‌رو با راهنمایی خانواده در موسسه قرآنی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) قزوین به‌صورت هم‌زمان قرائت را در نزد خانم شادفر از حافظان کل قرآن کریم و حفظ را نیز در نزد خانم‌ها دلپسند و حسینی شروع کردم.

وی افزود: الحمدالله در مدت سه سال و نیم موفق شدم کل قرآن کریم را حفظ کنم و مدت‌هاست به‌عنوان مربی صوت و لحن و قرائت قرآن در موسسه بقیه‌الله (عج)، شهر صنعتی البرز و مجموعه مجمع الحافظین مشغول به فعالیت هستم.

حمیدی با اشاره به اینکه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال 1395 در مقطع دانش‌آموزی موفق به کسب رتبه نخست شد، تصریح کرد: در این مسابقات ۳۲ کشور جهان شرکت داشتند و الحمدلله موفق شدم در جایگاه نخست این مسابقات قرار بگیرم و افتخاری برای مردم کشور و استانم به دست آوردم.

وی با تقدیر از حمایت‌های خانواده‌اش برای توفیق در این عرصه تصریح کرد: خانواده‌ام در مسیر فعالیت‌های قرآنی همواره حضوری پررنگ دارند و در این راه بسیار مرا یاری کرده‌اند.

این قاری برجسته بین‌المللی عنوان کرد: تشویق‌ها و حمایت‌های پدر و مادرم بسیار دلگرم‌کننده بود، به‌گونه‌ای که پدرم قبل از مسابقات بین‌المللی هر ماه مرا به تهران می‌برد تا از آموخته‌های مربیان و قاریان برجسته تهرانی استفاده کنم که در نهایت نتیجه این حمایت‌ها کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرائت دانش‌آموزی در سال 95 بود.

وی با اشاره به لزوم توجه به هدف و نیت اشخاص جهت شرکت در مسابقات مختلف گفت: قرآن آموزانی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند باید تلاش کنند نیت و هدفشان کسب رتبه نباشد بلکه باید نیتشان خالص باشد. در این صورت اگر رتبه‌ای هم در مسابقات به دست نیاورند ناراحت نخواهند شد زیرا می‌دانند اجر و پاداش فعالیت‌های قرآنی آن‌ها در نزد خداوند محفوظ است.

حمیدی خاطرنشان کرد: باید هدف متسابقین یادگیری و آموزش بهتر و رفع ضعف‌هایشان باشد، در این راه می‌توانند از نکاتی که داوران و مربیان در خصوص نحوه پاسخ‌گویی آن‌ها در مسابقات مطرح می‌کنند بهره برده و آن را به کار بگیرند.

وی افزود: باید این مسابقات زمینه رشد متسابقین را فراهم کند لذا برای رسیدن به این رشد نباید از هیچ کاری دریغ داشته باشند.

این حافظ کل قرآن کریم با انتقاد از اینکه توجه به معارف و آموزه‌های قرآنی در جامعه کمرنگ شده است، عنوان کرد: بسیار دردآور است که انگیزه‌ها برای توجه به آموزه‌های قرآنی کاهش پیدا کند و فضای مادی پررنگ شود.

وی تأکید کرد: یکی از دلایل کم‌رنگ شدن این فضای معنوی و قرآنی کم شدن حرکت‌های مخلصانه است از سوی دیگر مسئولان نیز آن‌گونه که باید به قرآن توجهی ندارند این در حالی است که در بحث تشویق قرآن آموزان و حمایت از آن‌ها باید جدی‌تر وارد شوند.

حمیدی بیان کرد: هدف برخی از مسئولان در حال حاضر پرورش حافظ و قاری نیست تا آن‌ها نیز بتوانند مبلغ خوبی برای روی آوردن جامعه به‌سوی قرآن باشند، مسئولان بیشتر به دنبال ارائه آمارها و گزارش کار هستند برای مثال اینکه چه میزان حافظ داریم و یا چند نفر در مسابقات شرکت کردند. همین امر باعث می‌شود که کیفیت تعالیم و آموزش‌ها بسیار کاهش پیدا کند.

این حافظ و قاری قزوینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان دغدغه قرآنی پیدا کرده و اجازه ندهند قرآن در بین جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان کم‌رنگ شود زیرا وقتی توجه به کلام‌الله مجید کمرنگ شود بی‌شک امور مادی پررنگ‌تر شده و این امر ضررهایی برای جامعه از جمله دوری از حضرت حق را به دنبال دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !