پیکر یک تن از شهدای سانحه هواپیما در ملایر تشییع شد


پیکر یک تن از شهدای سانحه هواپیما در ملایر تشییع شد

همدان- ایرنا- پیکر دکتر میلاد نهاوندی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراین امروز /پنجشنبه/ با حضور مسوولان، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در ملایر تشییع و به خاک سپرده شد.

در این آیین مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه ملایر پیکر شهید میلاد نهاوندی را از میدان آزادگان ملایر تا میدان استقلال این شهر تشییع کردند.

جمع کثیری از مسوولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ملایر در این آیین حضور داشتند و حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر، نماز بر پیکر شهید نهاوندی اقامه کرد.

همزمان با این آیین، پیکر چهار تن از شهدای حادثه هواپیمای اوکراین با حضور جمعی از مسوولان و مردم در میدان مرکزی شهر همدان تشییع شد.

شهید نهاوندی دانشجوی سال آخر دکترای مهندسی شیمی در کانادا و ۳۴ ساله و تنها فرزند خانواده بود که در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین به شهادت رسید.

پیش از این نیز جمعی از مسوولان ملایر با حضور در منزل این شهید با خانواده وی دلجویی و ابراز همدردی و نسبت به جایگاه بلند این نخبه علمی کشور و شهرستان ادای احترام کردند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی