اشتغالزایی جوانان روستایی از مهمترین اولویت های دولت است


اشتغالزایی جوانان روستایی از مهمترین اولویت های دولت است

انزلی-ایرنا-فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: اشتغالزایی جوانان روستایی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستا به شهر ، از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید است .

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری آزاد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: بندرانزلی جوانان نخبه بسیاری دارد که متاسفانه شناخته شده نیستند.

وی با بیان اینکه تا کنون از سوی ستاد ساماندهی امور جوانان انزلی کار خاصی برای جوانان این شهر صورت نگرفته است افزود: نسل جدید باید از نسل گذشته جدا سازی شده و افراد جدید با ارائه ایده ها و طرح های نو به میدان آمده تا شاهد حضور پررنگ جوانان در همه عرصه ها باشیم.

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه باید کارها به جوانان سپرده شود گفت: فرمانداری بندرانزلی در همه موارد دست یاری به سمت جوانان دراز کرده ولی متاسفانه استقبالی نشد .

فرماندار بندرانزلی خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی جوانانی هستند که حرف های زیادی برای گفتن دارند و با وجود اینکه از هرگونه انتقاد سازنده استقبال می شود، انتقادات همواره باید با ارائه پیشنهادات سازنده و راهکار های مناسب باشد.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه جوانان انزلی می توانند از امکانات و ظرفیت های این شهر ساحلی به بهترین شکل استفاده کنند گفت: با توجه به اینکه سمن ها و تشکل‌های جوانان از معافیت معاف هستند، سمن ها باید در زمینه افزایش نشاط اجتماعی در جامعه نهایت تلاش خود را داشته باشند و از سوی فرمانداری بندرانزلی نیز آمادگی هرگونه همکاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه ای نیز می تواند با ارائه آموزش های رایگان به جوانان در رشته هایی که منجر به افزایش اشتغال جوانان می شود کمک حال باشند.

فرماندار بندرانزلی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های جوانان بندرانزلی در گردشگری و صنایع دستی نیز استفاده شود تا علاوه بر توسعه و رونق گردشگری شهرستان برای جوانان نیز اشتغالزایی شود.

حیدری آزاد با اشاره به لزوم تشکیل بانک اطلاعات جوانان و سامانه نخبگان در بندرانزلی گفت: جوانان می توانند برای طرح های اشتغالزایی روستایی با معرفی فرمانداری توسط صندوق کار آفرینی امید تسهیلات با نرخ سود کم دریافت کنند.

بندرانزلی با جمعیت حدود ۱۴۰ هزار نفر در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ۲۶ روستای آن افزون بر ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی