پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دانشگاه شریف به فناوران


پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دانشگاه شریف به فناوران

تهران-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری گفت: حدود 150 میلیارد تومان تسهیلات و 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری این دانشگاه پرداخت شده است.

مجید دهبیدی پور روز چهارشنبه در «سی و دومین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور» با اشاره به اقدامات ۲۰ ساله دانشگاه صنعتی شریف در حوزه توسعه نوآوری و فناوری، اظهار داشت: در سال ۷۹ اقدام به راه‌اندازی مرکز کارآفرینی شد و بعد از آن در سال ۸۲ مرکز رشد، در سال ۸۸ صندوق پژوهش و فناوری، در سال ۹۲ مجتمع خدمات فناوری، در سال ۹۳ شتابدهنده و در سال ۱۳۹۴ مدرسه اشتغال شریف تاسیس شد.

وی ادامه داد: بر اساس تجربیات به دست آمده، اعتقاد ما بر این است که توسعه فناوری و نوآوری باید مبتنی بر نهادها باشد و با توسعه این نهادها به توسعه پایدار دست می‌یابیم.

دهبیدی‌پور با اشاره به راه‌اندازی مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، تصریح کرد: آگاهی بخشی و آموزش از جمله ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌رود، همچنین در هر هفته دو رویداد فناوری با موضوعات کارآفرینی برگزار می‌شود، هدف این رویدادها تغییر ذهنیت، ایجاد انگیزه و توانمندسازی است.

رییس پارک علم و فناوری شریف اظهار داشت: مدیر مرکز رشد تنها یک مدیر نیست، بلکه باید به قبل از راه‌اندازی مرکز رشد نیز توجه شود؛ در غیر این صورت ممکن است مشتریان خود که افراد فناور هستند را از دست دهند.

وی ماموریت مرکز رشد را حمایت از تیم‌های نوپا دانست و گفت: اکنون ۳۰۰ واحد فناور در مراکز رشد دانشگاه شریف مستقر شدند که بر اساس میانگین پنج ساله، ۱۶.۶ میلیارد تومان فروش در سال از سوی شرکت‌های مستقر در پارک ثبت شده است.

دهبیدی‌پور، ماموریت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شریف را سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های فناور و نوپا ذکر کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه یک شرکت سهامی خاص است که ۳۰ درصد از سهام آن به دانشگاه اختصاص دارد و این صندوق اقدام به اعطای خدماتی چون سرمایه‌گذاری، تسهیلات مالی و ضمانت‌نامه کرده است.

به گفته وی، تاکنون از سوی این صندوق ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۳۱۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه و ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به راه‌اندازی مجتمع خدمات فناوری در ۶ سال گذشته، اظهار داشت: اکنون ۵۰ واحد خدمات فناوری در این مجتمع مستقر شده است. همچنین اعضای هیات علمی که قرارداد ارتباط با صنعت را به امضا رسانده‌اند، افرادی هستند که بدون ایجاد شرکت اقدام به اجرای پروژه‌های مشترک با بخش‌های صنعتی می‌کنند.

به گفته وی بر این اساس اعضای هیات علمی که به طور متوسط سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش صنعت داشته باشند، می‌توانند در این مجتمع مستقر شوند.

دهبیدی‌پور با اشاره به عملکرد شتابدهنده دانشگاه صنعتی شریف، گفت: ماموریت این بخش حمایت از تیم‌سازی و توسعه ایده‌ها است که بر این اساس تاکنون ۱۲۰ تیم در بخش شتابدهنده دانشگاه مستقر شده‌اند و ارزش هر تیم در هنگام خروج ۱.۴ میلیارد تومان بوده است و مبلغ ۴۳ میلیون تومان میزان مبلغی است که از سوی هر تیم جذب سرمایه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا