10 پزشک متخصص جذب بیمارستان‌های میاندوآب شدند


10 پزشک متخصص جذب بیمارستان‌های میاندوآب شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: 10 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف فعالیت درمانی خود را در 2 بیمارستان عباسی و حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان آغاز کردند.

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پزشکان شامل ۲ متخصص در رشته‌های بیهوشی و زنان و زایمان و یک متخصص در هرکدام از رشته‌های قلب، اطفال، داخلی، طب اورژانس، طب فیزیکی و توان‌بخشی هستند.

وی با بیان اینکه دومین جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در یک ماه گذشته با جذب در این شهرستان فعالیت درمانی خود را شروع کرده‌است، افزود: میاندوآب به سبب موقعیت ویژه جغرافیایی، قطب درمانی جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می رود که این امر لزوم حضور پزشکان متخصص را در این شهرستان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با جذب این تعداد پزشک متخصص شمار آنها در این شهرستان به ۷۴ نفر افزایش یافته‌است، افزود: مجموعه درمانی میاندوآب هم‌اکنون از تمامی تخصص‌ها بهره‌مند بوده و در ارایه خدمات به بیماران هیچ‌گونه کمبود نیروی متخصص و محدودیتی ندارد.

وی از راه‌اندازی و تجهیز هفتمین پایگاه فوریت‌های پزشکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این پایگاه در محدوده تقاطع خیابان‌های پاسداران و شهدای شهر میاندوآب قرار دارد و پس از رفع برخی نواقص‌ طی روزهای آتی تکنسین‌ها در آن مستقر می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه باید تعداد پایگاه‌های فوریت پزشکی ۱۱۵ در این شهرستان به حدی برسد تا فرصت طلایی انتقال بیماران به مراکز درمانی از دست نرود، اظهار داشت: با افزایش پایگاه‌های ۱۱۵ در زمان تماس، تکنسین‌های اورژانس مجبور به طی مسافت‌های طولانی نخواهند شد.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته پنج پایگاه به مجموع پایگاه‌های فوریت پزشکی ۱۱۵ میاندوآب افزوده شده است و راه‌اندازی ۲ پایگاه دیگر نیز در حال مطالعه و اقدام است.

میاندوآب دارای ۲ واحد بیمارستانی عباسی و فاطمه (س) با بیش از ۴۰۰ تختخواب فعال است و تنوع پزشکان متخصص در تخصص‌های مختلف موجب شده تا این شهرستان به یکی از قطب‌های درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی تبدیل شود.

این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت در آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل