فعالیت بیش از چهار هزارو 600 همیار طبیعت در زنجان


فعالیت بیش از چهار هزارو 600 همیار طبیعت در زنجان

زنجان - ایرنا - کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: همیاران طبیعت، بازوی توانمند منابع طبیعی استان برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار به شمار می‌آیند و هم اکنون مجموع چهار هزار و 628 همیار طبیعت در این استان را چهار هزار و 628 نفر خواند.

سیروس جوادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همیاران طبیعت به سه گروه تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: همیاران طبیعت شامل مروج، مروج دانش‌آموز و محافظ بوده که فعالیت هر سه گروه به صورت افتخاری است.

وی خاطرنشان کرد: همیار طبیعت مروج برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در بین مردم و اعلام مراتب تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به شماره تلفن ۱۵۰۴ مرکز امداد جنگل و مرتع است.

جوادی افزود: همیار طبیعت مروج دانش‌آموز برای آشنایی با فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و اعلام مراتب تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به شماره تلفن ۱۵۰۴ مرکز امداد جنگل و مرتع فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: همیار طبیعت محافظ علاوه بر ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و اعلام مراتب تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با یگان حفاظت منابع طبیعی نیز در اطفای حریق و پیشگیری از تخریب اراضی ملی همکاری می‌کند.

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: از مجموع همیاران طبیعت این استان ۲۰۰ نفر همیار طبیعت محافظ، یک هزار و ۸۹۸ نفر همیار طبیعت مروج و ۲ هزار و ۵۳۰ نفر نیز همیار طبیعت مروج دانش‌آموز هستند.

وی اظهار داشت: عموم مردم دوستدار طبیعت برای ایفای نقش مسؤولانه نسبت به طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی می‌توانند با تکمیل فرم و ثبت‌نام در سامانه همیار طبیعت به نشانی hamyartabiat.frw.ir به عضویت طرح همیار طبیعت درآیند.

جوادی افزود: علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام می‌توانند برای دریافت کارت همیار طبیعت به اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مربوطه خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت و احیا و توسعه منابع طبیعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری