«وگستر» سوار بر «خساپا»


پول نیوز - عملکرد مطلوب «وگستر» و سایر شرکت های زیرمجموعه در 9 ماهه سال جاری منجر به رشد 1129 درصدی سودآوری شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «گسترش سرمایه گذاری ایرانیان» 9 ماه از سال جاری را با شناسایی 586 ریال سود برای هر سهم به پایان رساند؛ در حالی که طی همین مدت از سال گذشته سود اندک 48 ریالی محقق کرده بود.
طی دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 «وگستر» حدود 35 میلیارد ریال سود سهام کسب کرد؛ این در حالی است که در دوره 12 ماهه سال 97 فقط 3 میلیارد ریال از این محل درآمدزایی داشت.
اوضاع بسیار مطلوب بازار سرمایه و افزایش روزافزون قیمت سهم ها موجب شد تا این شرکت سرمایه گذار از وضعیت موجود به نفع خود استفاده کند و با فروش بخشی از سهام تحت تملک خود، به سود 222 میلیارد ریالی دست یابد که 169 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است.
شایان ذکر است که «وگستر» 501 میلیارد ریال در شرکت های حاضر در بازار سهام، سرمایه گذاری کرده که ارزش بازار آن تا پایان آذر ماه حدود 890 میلیارد ریال تخمین زده می شود. بیشترین سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ساخت قطعات انجام شده است.
نگاهی به سبد سهام شرکت های غیربورسی نشان می دهد که خبری چندانی در بازارهای خارج از بورس نیست و تنها 4 شرکت به بهای تمام شده بسیار جزئی در این سبد قرار دارند.
شایان ذکر است که بیشترین تمرکز «وگستر» بر سهام «خساپا»، «لابسا» و «قثابت» است و این سه شرکت بیشترین سرمایه ها را معطوف خود کرده‌اند. بنابراین، تغییر قیمت سهام این سه شرکت بیشترین اثر را بر پرتفوی این شرکت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی