یخبندان شدید در خاش


یخبندان شدید در خاش

به دنبال وقوع بارش باران سنگین و برف زمستانی در خاش و تفتان که منجر به سفیدپوش شدن قله، ارتفاعات، کوهپایه و دامنه های قله آتشفشانی نیمه فعال جنوب شرق کشور شده، سرما و یخبندان شدید این شهرستان مرزی را فرا گرفته است.

عروس زیبای تفتان سر تا پا سفید پوش شده و دامن سفید خود را تا فواصل دورتر نیز گسترانده و جلوه هایی زیبا از خلقت و موهبت الهی را به نمایش گذاشته است.


تفتان سربلند با پوششی از برف سنگین نوید دهنده سالی آباد را می دهد و قطعا و یقینا این برف در یخچال های طبیعی آن تا روزهای گرم سال نیز می ماند و به امید پروردگار با ذوب شدن تدریجی برف و شکل گرفتن طبیعی زیبا و دلنشین در تفتان می توان آثار نشاط را در چهره ساکنان آن دید.


بارش 175 میلی متری باران در پائیز و زمستان خاش گر چه در مقایسه با بارش های 300 میلی متری سال های قبل فاصله دارد، اما با پر شدن و آبگیری سدها و بندهای خاکی و سنگی و ملاتی و سازه های منابع طبیعی و آبخیزداری کمکی بزرگ به تقویت سفره های زیرزمینی می شود.


در روزهای آینده و بهمن ماه نیز بارش هایی در راه است که از هم اینک می توان شادابی و سرسبزی و آبادانی منطقه خاش سیستان و بلوچستان را مشاهده نمود و شکر پروردگار متعال را برای دادن این نعمت و موهبت بزرگ به جای آورد.


بارش های سنگین و سیلابی روزهای اخیر گر چه به بخش های زیرساختی شهری و روستایی، کشاورزی، دام ها و منازل مردم خسارت های فراوان و جبران ناپذیری وارد کرد، اما شیرینی بزرگتر این است که مردم امیدوار به آینده آباد و با نشاط خود را برای کمک به هم نوعان آسیب دیده خود در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان آماده کرده اند.


چند روز است که مردم سیستان و بلوچستان در مناطق مختلف مانند دشتیاری چابهار، زراباد کنارک، بزمان، دلگان و غیره در دریای آب و سیلاب و سوز سرما با کمترین امکانات زندگی دشوار و مشقت باری را سپری می کنند و هم اینک چشم انتظار نگاه مهربان دولتمردان و مشارکت خیران و مردم نیک اندیش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی