راه ارتباطی 130 روستای کهگیلویه وبویراحمد بسته شد


راه ارتباطی 130 روستای کهگیلویه وبویراحمد بسته شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش شدید برف و باران در شب گذشته سبب بسته شدن راه ارتباطی بیش از 130 روستای این استان شده است.

محمد نصیری راد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز شنبه راه ارتباطی ۲۰ روستای دیگر که به علت بارش برف مسدود شده بود با تلاش راهداران استان بازگشایی شد.

وی عنوان کرد: خاکی بودن و نبود زیرسازی مناسب جاده های روستایی به مسدون شدن راه های روستایی کمک می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شدت بارش برف در محورهای مواصلاتی استان‌، هم استانی ها از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و تردد در این محورها تنها با بستن زنجیر چرخ میسر است.

نصیری راد ابراز داشت: رانندگان تجهیزات ایمنی ، مواد غذایی خشک و لباس گرم در سفرهای ضروری به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی بر اساس داده های مرکز مدیریت راه های استان، افزود: بارش برف در محور های یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز ، یاسوج-سمیرم، یاسوج-سی سخت ،یاسوج-اقلید، یاسوج-نقارخانه ، یاسوج-دمچنار ، پاتاوه-مارگون زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده ارتباطی یاسوج-سپیدار-چرام نیز به سبب بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نصیری راد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی خواهد شد.

تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی های شهرستان های بویراحمد و دنا و همچنین روستاهای شهر دیشموک به دلیل بارش سنگین برف سرما و کولاک شید امروز شنبه در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس و مراکز پیش دبستانی شهرستان های بویراحمد و دنا فردا یکشنبه بدلیل احتمال یخ زدگی معابر با ۲ساعت تاخیر فعالیت خود را از سر می گیرند.

ولی بهره مند کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد نیز اعلام کرد که بارش برف و باران در مناطق سردسیری استان تا بعد از ظهر ادامه دارد.

وی تصریح کرد که بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در برخی مناطق همچون جوخانه در شهرستان چرام به بالای ۶۵ سانتی متر رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها آماده خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

خدمات رسانی با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

در این راهدارخانه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پائیز و زمستانه مستقر هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن