آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد


آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد

رسانه نوا – سومین جلسه از مجموعه جلسات «عطف» از کانون ادبی زمستان با حضور چهره های مطرح موسیقی و ادبیات برگزار شد. به گزارش رسانه نوا، در ابتدای این جلسه سجاد عزیزی آرام مدیر کانون ادبی زمستان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و  صحبت در خصوص دو نشست قبل«عطف» در خصوص پاره ای از مسائل و مشکلات روز موسیقی پاپ کشور صحبت کرد و از مدعوین خواست در بحث ها و...


رسانه نوا – سومین جلسه از مجموعه جلسات «عطف» از کانون ادبی زمستان با حضور چهره های مطرح موسیقی و ادبیات برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، در ابتدای این جلسه سجاد عزیزی آرام مدیر کانون ادبی زمستان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و صحبت در خصوص دو نشست قبل«عطف» در خصوص پاره ای از مسائل و مشکلات روز موسیقی پاپ کشور صحبت کرد و از مدعوین خواست در بحث ها و چالش های این برنامه مشارکت کنند. وی در قسمتی از صحبت هایش به این اشاره کرد که برخی ترانه سراها ترانه خود را به خواننده ای واگذار می کنند که می دانند قرار است آن ترانه با نام خواننده منتشر شود.

ابتدا پدرام کشتکار با اشاره به پررنگ بودن مسائل مالی میان تهیه کننده و خواننده گفت:” من در کارنامه هنری ام هم شکست داشته ام و هم موفقیت. گاهی خود خواننده ها در رابطه بین خواننده و تهیه کننده مقصر هستند. اگر تهیه کننده ها خواننده را به شکل پول می بینند باید همین نگاه به سوی تهیه کننده هم باشد.”

حسین زمان در صحبت های خود با گلایه از اهالی موسیقی عنوان کرد:” مشکل از دور بودن خود ما از یکدیگر شروع می شود. من هفده سال ممنوع الکار بودم و نه از سوی نهادها و نه از سوی اهالی موسیقی یک تماس با من گرفته نشد. از نگاه دیگر اداره کردن موسیقی توسط ارگان های امنیتی هم مشکل بزرگی است. من در صحبت های آقایان شنیده بودم که گفتند موسیقی را با موسیقی کنترل می کنیم.”

بار دیگر سجاد عزیزی آرام صحبت های خود را شروع کرد و در مورد ایرادهای مجوز ترانه اینگونه گفت که:” شورای شعر گاهی دور زده می شود و بعضی کلمات که با وجود آن ها ترانه مجوز نمی گیرد، اصلاح نمی شود و مجوز صادر می شود. یا یک شاعر می آید و روی ترانه نظر می دهد. ترانه با شعر متفاوت است و به موسیقی نیاز دارد و چنین افرادی اطلاعات کافی در زمینه موسیقی و ملودی ندارند.”

نیلوفر لاری پور میکروفون را به دست گرفت و با اشاره به اینکه بعضی ترانه سراها در مجموعه های تولید آثار موسیقایی سالانه صد و بیست ترانه می نویسند گفت:” موسیقی اصلا نباید نیاز به مجوز داشته باشد. از من هم کسی سراغی نگرفت و در دفتر یک نفر که به من پیشنهاد کار داده بود، ترانه هایم را زیر کیسه نان دیدم!”

در اواسط این جلسه صحبت به مجوز سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی رسید که محمدرضا عقیلی در این باره توضیح داد:” یکی از دلایل تفاوت این دو مجوز این است که آثاری که در صدا و سیما پخش می شود، هر کسی در هر شهر کوچک و بزرگی ممکن است آن را بشنود اما اثری که از ارشاد مجوز گرفته به انتخاب شنونده است و حساسیت ها در این دو مورد فرق دارد.”

محمدرضا عیوضی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه روی مسائل مربوط به بحث تاثیر دارد گفت:” خیلی ها به راحتی حق یکدیگر را می خورند و در مسائل مالی به هم رحم نمی کنند. شرایط اجتماع و اقتصاد چنین چیزی را به راه انداخته و گاهی تهیه کننده حق دارد خواننده را محدود کند چرا که روی آن سرمایه گذاری کرده است. اگر در ایران کاباره وجود داشت خیلی ها کنسرت برگزار نمی کردند. اگر خواننده ها درجه بندی می شدند اینگونه قارچوار رشد زیاد نمی شدند.”

در صحبت های کیان مقدم که بیشتر خلاف جریان جلسه بود عنوان شد:” چرا هر اثری که بگیر است و مطرح شده را جلو تیر گذاشتید! من خودم خواننده ای نبودم که آثارم بگیر باشد و نمی توان گفت کسی در موسیقی پاپ بد است یا خوب. لاتی خواندن را علیرضا عصار به موسیقی آورد و شما باید بپذیرید بعضی موسیقی ها دموده شده اند. بعضی صداها به خاطر فیلم مطرح شدند مثل حامی و محمدرضا عیوضی و این را هم بگویم در مارکت خارجی تهیه کنندگی واقعا برده داری است. موسیقی روز بر اساس ریتم است و ملودی خواننده هایی مثل حسین زمان، عیوضی و دیگر هم نسلان بر اساس ملودی که دموده شده و شما دارید گلایه می کنید! در موسیقی پاپ قانونی نباید وجود داشته باشد.”

صابر قدیمی در خصوص پاره ای مسائل بحث را به سمت ترانه کشید و گفت:” پس از نقدهایی که به برخی خواننده ها شد مثل حمید هیراد، به من گفتند بیا آموزش بده و تا ترانه های ماکان بند و هیراد و این ها درست شود. سخت است اما شدنی و باید بگویم درگیری چیزی را حل نمی کند.”

داوود رحمت اللهی نیز در مورد حضور گروه ها گفت:” وجود ماکان بندها ایراد ندارد و ایراد این است که تا چند سال پیش نبودند. ایراد این است که فضا برای عده ای باز است و اجازه فعالیت برابر وجود ندارد. خواننده های نسل اول پاپ بعد از انقلاب اگر حمایت شوند مخاطب دارند.”

از دیگر موارد ذکر شده در این جلسه این بود که تعدادی از تهیه کننده ها افرادی هستند که با رانت توانایی برگزاری کنسرت و حمایت از خواننده ها را دارند. همچنین واژه «برده داری نوین» به روش مدیریت و تهیه کنندگی بعضی افراد نسبت داده شد و به اعتقاد بعضی ها خود خواننده ها هم مقصر هستند که به این رفتار تن می دهند. این برنامه با حمایت شرکت پارسا سازه، کافه کرپ برگزار شد.

آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد آثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شدآثار و خواننده‌های مارکتی زیر انتقاد کم سابقه/ سومین جلسه «عطف» کانون زمستان برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راحت شدی عزیزم