معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست داد


معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست داد

غذا‌های قزوین درست مانند جاذبه‌های تاریخی و دیدنی‌های این شهر از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و خوردن هر کدام می‌تواند دنیایی از تجربه و لذت را به همراه داشته باشد. اصلا می‌توان گفت به قزوین بروید و از غذا‌های خوشمزه و بی نظیرش نخورید ضرر کرده اید!

غذا‌های قزوین درست مانند جاذبه‌های تاریخی و دیدنی‌های این شهر از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و خوردن هر کدام می‌تواند دنیایی از تجربه و لذت را به همراه داشته باشد. اصلا می‌توان گفت به قزوین بروید و از غذا‌های خوشمزه و بی نظیرش نخورید ضرر کرده اید! در این مطلب کوله بار سفر را به مرور غذا‌های قزوین و خوشمزه‌های این شهر برمیداریم.
آش‌های متنوع قزوین
به هر یک از شهر‌های ایران که سفر کنید در بین غذا‌های محلی بدون شک با تنوع بالایی در آش‌ها مواجه خواهید شد و گویی آش بخش جدایی ناپذیر فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و هست. در بین غذا‌های قزوین نیز می‌توانید آش‌های خوشمزه و معروفی را مشاهده کنید که امتحان کردنشان خالی از لطف نخواهد بود. از معروف‌ترین آش‌های قزوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادآش ماش پیازو
همان طور که از اسم این غذا مشخص است، در ترکیب مواد اولیه آن می‌توانید ماش را مشاهده کنید. ترکیبی از حبوبات از قبیل آش با پیاز، گوشت، دارچین، نمک و فلفل در نهایت تبدیل به یکی از معروف‌ترین غذا‌های قزوین میشود. ایتفاده از حبوباتی مانند ماش در این غذا باعث میشود تا آش ماش پیازو بافت نرمی داشته باشد و در نتیجه در بین کودکان طرفدارن زیادی دارد. در تهیه این آش از سبزی استفاده نمی‌شود.
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادآش دوغ قزوین
آش دوغ از غذا‌های رایج در بین استان‌های غربی کشورمان می‌باشد که طرز تهیه آن در شهر‌های مختلف با هم فرق دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این آش، گوشت‌های قلقلی روی آن می‌باشد که شاید در سایر آش‌ها چنین چیزی را ندیده باشید. برای تهیه آش دوغ می‌توانید ترکیبی از حبوبات (نخود، عدس، لوبیا قرمز)، برنج و سبزجات مخصوص را با هم در ظرف بریزید و چند ساعت را برای جوشیدن این مواد و مخلوط شدن با هم اختصاص دهید. بعد از آماده شدن آش دوغ را به آن اضافه می‌کنند و در نهایت روی آن را با گوشت قلقلی تزئین می‌کنند. آش دوغ از نظر غذایی ارزش زیادی دارد و برای روز‌های گرم تابستان می‌توان انتخابی عالی باشد.
پلو‌های خوشمزه قزوینی
از دیگر مشترکات در رژیم و فرهنگ غذایی تمام ایرانیان، پلو یا همان برنج می‌باشد که اغلب در سرسفره نهار یا شام به چشم میخورد. در بین غذا‌های قزوین چند نوع برنج یا پلو معروف را می‌توانید ببینید که بسیار مقوی و متفاوت می‌باشند.معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادقیمه نثار
قزوین را همه با قیمه نثارش میشناسند و نام این غذا در کنار اسم قزوین گویی به هم وصل شده اند. در شب‌های عید و یا مهمانی‌های خاص و ویژه اگر شانس هم سفره شدن با مردم این شهر را داشته باشید، شک نکنید که ظرف‌های قیمت نثار توجهتان را به خودش جلب خواهد کرد. برای تهیه این غذا نیاز به زرشک و خلال پسته فراوان دارید تا عطر واقعی آن احساس شود. مخلوطی از گوشت با خلال پرتغال، زعفران، ادویه جات مخصوص، رب گوجه فرنگی و پیاز خلال شده می‌تواند یکی از بهترین غذا‌های قزوین باشد.
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادشیرین پلو
جالب است بدانید که پلو‌هایی که در فرهنگ غذایی قزوین به چشم میخورند همگی طعم شیرین دارند و در نتیجه این شهر می‌تواند برای شیرینی خور‌ها بهشت باشد. شیرین پلو از دیگر غذا‌های قزوین است که طعم آن برایتان قطعا جالب و متفاوت خواهد بود. بعد از آبکش کردن برنج بر روی آن مخلوطی از خلال پوست پرتغال، سیب زمینی، سینه مرغ، زعفران، خلال پسته، پیاز داغ و شربت غلیظ می‌ریزند. همان طور که از مواد اولیه شیرینی پلو مشخص است، این پلوی خوشمزه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و شک نکنید که امتحان کردن آن برایتان حسابی لذت بخش خواهد بود.
سایر غذا‌های قزوین
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادکوکو شیرین
بعید به نظر میرسد که تابحال کوکو با طعم شیرینی خورده باشید! چون اغلب برای تهیه کوکو از نمک استفاده میشود. اما در بین غذا‌های قزوین می‌توان نوع کاملا متفاوت از کوکو را ببینید که می‌تواند انتخابی عالی برای شیرینی خور‌ها به شمار رود. سیب زمینی، تخم مرغ، ماست، روغن، پودر هل و شکر و گلاب در کنار هم تبدیل میشوند به یکی از بهترین و خوزشمزه‌ترین غذا‌های قروین که طرفداران بسیار زیادی دارد.
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست داددُگماژ
دُگماژ یا دیماج شباهت زیادی به قوت در بین غذا‌های همدان دارد. اصلا میشود گفت همان غذا است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. دیماج بیشتر برای صبحانه و عصرانه استفاده میشود و تهیه آن بسیار آسان است. نان خشک‌های خرد شده با پنیر، سبزی ساتوری شده، گردو و پیاز داغ و کمی زردچوبه مخلوط و در نهایت به گلوله‌های خمیری تبدیل میشوند. این غذا برای کودکان بسیار جذاب و مناسب است و می‌تواند آن‌ها را عاشق صبحانه کند.
معروف‌ترین غذا‌های قزوین که نباید از دست دادمشکوفی
در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خاص مردم قزوین می‌توان نوعی دسر زعفرانی رنگ را ببینید که طعم بسیار خوبی دارد. مشکوفی یکی از غذا‌های قزوین می‌باشد که در بین کودکان طرفداران زیادی دارد و شباهت زیادی به کرم کارامل دارد. مواد اولیه این غذا شامل کره، زعفران، شیر، گلاب، نشاسته و وانیل می‌باشد و در بعد از ظهر‌های گرم تابستان حسابی می‌چسبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا