فعالیت سیستم یکپارچه قرنطینه و نظارت برای سلامت گوشت‌های مصرفی


فعالیت سیستم یکپارچه قرنطینه و نظارت برای سلامت گوشت‌های مصرفی

رئیس دامپزشکی قاینات گفت: محموله‌های مرغ تازه و منجمد وارده به شهرستان پس از بررسی گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های خام دامی از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه و تائید از نظر کیفیت و سلامت مرغ‌های تازه و منجمد بسته بندی شده و برابر ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، توسط کارشناسان واحد نظارت اجازه فک پلمپ و تخلیه داده می‌شود.

رضا محمودی زاوه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی شهرستان بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، تمامی محموله‌های مرغ تازه و منجمد وارده به شهرستان تخلیه، نگهداری و عرضه به بازار مصرف توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه بازدید، بازرسی و نظارت انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی قاینات ادامه داد: با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی قاینات بر واردات و توزیع 350 هزار کیلوگرم مرغ تازه و منجمد نظارت بهداشتی صورت گرفت.

محمودی زاوه گفت: برای مصرف اصولی گوشت، حتما باید گوشت بسته‌بندی شده و دارای تاریخ تولید و مشخصات معتبر و فاقد هر گونه بو یا رنگ غیرطبیعی باشد و از انجماد مجدد گوشت خوداری شود.

وی با بیان اینکه گوشت تازه باید در دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد و گوشت منجمد در دمای 18- درجه سانتی گراد نگهداری شود، یادآور شد: مطمئنا تهیه گوشت از مراکز عرضه مجاز و دارای تاییدیه بهداشتی دامپزشکی، تضمین‌کننده سلامت مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند