مه رقیق دید افقی در ایرانشهر را به 3 هزار متر کاهش داد


مه رقیق دید افقی در ایرانشهر را به 3 هزار متر کاهش داد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره هواشناسی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مه رقیق بامداد امروز سه‌شنبه شعاع دید افقی در این شهرستان را به 3 هزار متر کاهش داد.

مجید خواجه‌زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بامداد امروز رطوبت نسبی هوا در شهر ایرانشهر به ۹۹ درصد رسید و موجب تشکیل مه رقیق شد به طوریکه این پدیده شعاع دید افقی در حومه ایرانشهر را به سه کیلومتر کاهش داد.
وی با بیان اینکه روز گذشته بارش‌های خوبی در حومه ایرانشهر باریده است، افزود: رطوبت ناشی از این بارش‌ها در منطقه باقی مانده که با سرد شدن هوا، سبب اشباع رطوبت و وقوع مه گرفتگی در این منطقه شده است.
سرپرست اداره هواشناسی ایرانشهر در مورد میزان بارش‌های این شهر گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تا دیشب در مجموع از ۱۷ ایستگاه بارانسنجی سطح این شهرستان و دلگان بارندگی گزارش شده که بیشینه بارش‌ها با ۲۹ میلیمتر در بزمان ثبت شده است.
وی ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های «تیغ آب دامن» ۲۸، «دلگان»، «چاه محمد» و «چاهشور» ۲۶، «شیبان دامن» ۱۶، «پیرانچ دامن» ۱۴.۵، «بهشت آباد بمپور» ۱۰.۵ و ایرانشهر ۶.۸ میلیمتر باران گزارش شده است.
خواجه زاده تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های هواشناسی امروز آسمان ایرانشهر صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و مهمترین پدیده این شهرستان کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل قلب / عکس پس زمینه قلب