شکارچیان هشت قطعه پرنده در ایجرود دستگیر شدند


شکارچیان هشت قطعه پرنده در ایجرود دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود گفت: شکارچیان متخلف پنج قطعه کبک و سه کبوتر چاهی را شکار کردند.

امیرحسین کاظمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این رابطه ۱۲ شکارچی متخلف بومی و غیربومی که در قالب پنج گروه در مناطق تحت مدیریت شهرستان ایجرود اقدام به شکار پرندگان می‌کردند از سوی محیط بانان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: ۶ قبضه سلاح شکاری که ۲ قبضه آن قاچاق بود به همراه ۱۹۰ تیر فشنگ ساچمه و لاشه هشت قطعه پرنده از این شکارچیان خاطی به دست آمد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود گفت: این ۱۲ شکارچی خاطی دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

جرایم مربوط به شکار جانوران وحشی در زنجان افزایش چشمگیری یافته است که به حتم بیشتر شدن میزان جریمه در بازدارندگی شکارچیان غیرمجاز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

میزان جریمه قوچ و میش، کل و بز و آهو ۲۵ میلیون تومان، پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان، خرس قهوه‌ای ۷۵ میلیون تومان، روباه معمولی ۱۲ میلیون تومان، کبک، کبوتر چاهی و سهره طلایی ۳۰۰ هزار تومان، پرندگان شکاری از جمله بالابان، لاچین، شاهین، بحری و طرلان ۲۰۰ میلیون تومان شده است.

وی اظهار داشت: جریمه تعیین شده برای جنین در رحم پستاندار ماده نیز معادل بهای پستاندار و جریمه هر عدد تخم پرندگان وحشی نیز نصف جریمه و خراب کردن آشیانه نیز یک سوم جریمه درنظر گرفته شده برای پرنده خواهد بود.

استان زنجان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است و در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت این استان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع است که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان کنترل و پایش می‌شود.

در مناطق تحت مدیریت این استان گونه‌های جانوری مختلف ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، خرگوش، روباه معمولی، کبک دری، کبوتر چاهی، فاخته، باقرقره، سهره معمولی و طلایی، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی، زیست می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان