عمل بدون بصیرت، سبب خسران انسان می‌شود


عمل بدون بصیرت، سبب خسران انسان می‌شود

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه در فتنه 88 بسیاری از مردم در بصیرت، از خواص جلوتر بودند و در 9 دی این را ثابت کردند، گفت: در سال 88 حمایت مستقیم وهابیت از فتنه‌گران برای ضربه زدن به تشیع بود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «بی‌آزار تهرانی» در مراسمی که به مناسبت هفته بصیرت در امامزاده روح‌الله برگزار شد، گفت: خداوند در سوره مبارکه یوسف، آیه ۱۰۸ خطاب به حبیب خود می‌فرماید اگر کسی بخواهد به سعادت برسد شاهراه وصال حق تعالی، بصیرت است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نوع بشر در خسران هستند، تصریح کرد: آشکارترین خسران وقتی است که مسلمان همه دستورات اعتقادی و اخلاقی را انجام دهد اما بر مسیر بصیرت و حق نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با استناد به روایتی از امام هادی(ع)، بیان کرد: کسی که بینش و بصیرت نداشته باشد هرچه در عبادت سعی و تلاش بیشتر کند همچون کسی است که از آدرس حقیقی دورتر می‌شود. زیرا قطب‌نمای حرکت ندارد، هیچ راه نجاتی برای شما نیست مگر اینکه از طریق بصیرت خود را آخر کار برسانید.

این استاد حوزه علمیه افزود: در مقام توسل و توکل باید از خداوند بصیرت طلب کنیم زیرا بصیرت صرفا با کسب علم به دست نمی آید اگر چه علم اثر دارد اما بصیرت نوری است که خداوند باید در قلب انسان قرار دهد.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی در غبار فتنه بتوانید حق را از ناحق تشخیص دهید، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند بسیار سخت است که انسان نابینا باشد، نداشتن چشم ظاهر راحت تر از این است که باطن انسان کور باشد؛ زیرا نبود این گوهر ابدیت انسان را نابود می‌کند و این خسران آشکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی تاکید کرد: براساس آیات قرآن، امتحان بصیرت اتفاقی است که برای همه رخ می‌دهد، بسیاری از کسانی که کنار پیامبر(ص) بودند در عرصه جهاد به علت نبود بصیرت دچار خسران شدند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مردانگی به این نیست که سابقه زندان ساواک را داشته باشید و برای فرزندتان دین را کنار بگذارید، برای برخی صندلی مجلس و قدرت، همسر، فرزندان آقازاده به جای خدا اهمیت دارد، چنین اشخاصی مدعیانی هستند که اهل حق نیستند.

وی با بیان اینکه از خداوند درخواست بصیرت در دینداری کنید، اضافه کرد: در فتنه ۸۸ بسیاری از مردم در بصیرت از خواص جلوتر بودند و در ۹ دی این را ثابت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی گفت: اگر می‌خواهید مبنا داشته باشید طبق فرمایش امیرمومنان امام علی(ع)‌ عمل کنید که فرمودند اصل حق را بشناسید مصادیق حق را پیدا خواهید کرد. همچنین پیامبر(ص) فرمودند برای اینکه بتوانید راه درست را پیدا کنید به قرآن و اهل‌بیت(ع) متوسل شوید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره اینکه در انتخابات آینده باید بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم، اظهار کرد: شاخص اصلی در تشخیص حق از ناحق این است که ببینید هر کس و هر جا را دشمن بیشتر می‌زند آن شخص حق است هر جا دشمن برای هر کس کف و سوت زد بدانید که خط او ناحق و اشتباه است.

وی با بیان اینکه ملاک دیگر شناخت افراد حق و ناحق شناخت رفقای بسیار صمیمی آنها است، ابراز کرد: بررسی کنید که خلوت های پس پرده خود را با چه کسانی می‌گذرانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه فتنه‌گران از وهابیت تمجید و ارتزاق مالی دارند، ابراز کرد: در سال ۸۸ حمایت مستقیم وهابیت از فتنه‌گران برای ضربه زدن به تشیع بود.

وی یادآور شد: طبق آیات قرآن، فردای قیامت بسیاری از مردم بر سر خود می‌زنند و می‌گویند وای بر من کاش با فلانی شریک یا رفیق نشده بودم و این حسرت برای آنها همیشه باقی می‌ماند، بسیاری در هنگامه انقلاب خوب عمل کردند اما چون مراقب اطرافیان خود نبودند از صراط مستقیم گمراه شدند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید