ساخت تقاطع غیرهمسطح کنارگذر لنگرود با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد


ساخت تقاطع غیرهمسطح کنارگذر لنگرود با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

لاهیجان-ایرنا- عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شلمان در محور کنارگذر لنگرود به جاده اصلی خط کناره گیلان و مازندران با حضور محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

این تقاطع بر روی کمربندی لنگرود به طول ۲۸۵متر و با ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی و به مدت قرارداد ۳۰ماه ساخته می شود که حجم خاکریزی تقاطع پنج هزار و ۵۰۰مترمکعب، بتن ریزی ۹هزار و ۶۰۰متر مکعب ، زیر اساس هشت هزار مترمکعب و دارای ۸۰شمع است.

کمربندی لنگرود به طول ۱۱ کیلومتر در حاشیه شهر لنگرود در حال ساخت است که هشت و نیم کیلومترآن در اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید و در مجموع برای این تقاطع ۲۸۱میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده و پیشرفت فیزیکی آن تاکنون ۷۰درصد اعلام شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی همچنین در سفر یک روزه خود به استان گیلان به اتفاق هیات همراه از بیمارستان ۱۳۲تختخوابی در حال ساخت شهید حسین پورلنگرود بازدید کرد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در این باره گفت: این بیمارستان که عملیات ساخت آن از بهمن ماه سال ۸۹آغاز شده است با زیربنایی ۱۱هزارمترمربع و مساحت ۴۵هزارمتر مربع در چهارطبقه در شهر لنگرود در حال ساخت است .

محمدجعفر علیزاده افزود:این بیمارستان از ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و مبلغ قرارداد ساخت این بیمارستان ۱۸۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است که تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای بخش های بستری ، اورژانس ، آی سی یو، ان آی سی یو ، زایمان ، جراحی ، درمانگاه های تخصصی ، آزمایشگاه ، رادیو لوژی ، استریل ، اداری ، فنی است و ساختمان کلینیک ویژه تخصصی وابسته بیمارستان از اعتبارات استانی دانشگاه علوم پزشکی گلان در مجاورت بیمارستان احداث شده است.

وی اظهارداشت: برای تکمیل این بیمارستان ۲۰۰میلیارد ریال دیگربدون تجهیزات مورد نیاز است و تجهیز آن نیز توسط وزارت بهداشت انجام می گیرد که پس از تجهیز آن به بهره برداری خواهد رسید.

در شامگاه پنجشنبه طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستان لنگرودبرگزارشد، تقاطع غیرهمسطح به بر روی کنارگذر در حال احداث لنگرود آغاز شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان