سالانه بیش از 40میلیون بوته گل نرگس در بهبهان کشت می‌شود


سالانه بیش از 40میلیون بوته گل نرگس در بهبهان کشت می‌شود

اهواز - ایرنا- فرماندار بهبهان گفت: سالانه بیش از 40 میلیون بوته نرگس در 300 هکتار نرگس‌زار این شهرستان کشت می‌شود.

به گزارش ایرنا یوسف زمانی اصل روز پنجشنبه در آیین آغازین هشتمین جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان بهبهان اظهار داشت :خوزستان نعمت‌های بی شماری در حوزه های مختلف به ویژه در بخش گردشگری دارد که این شهرستان با نماد گل نرگس با سابقه ای چهار هزار ساله دراین میان شناخته شده است.

وی افزود: در هیچ نقطهای از جهان چنین ظرفیتی وجود ندارد لذا ما باید قدر نعمت‌ها را دانسته و با توجه به ظرفیت های موجود، در حوزه گردشگری بیشتر فعالیت کنیم .

فرماندار شهرستان بهبهان ادامه داد: خوزستان در حوزه انرژی ، کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است .

زمانی راد ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان بهبهان از ضرورتها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

آیین آغاز به کار هشتمین جشنواره گل نرگس روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و همچنین اقوام مختلف از استان‌های خوزستان، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و ایلام در شهرستان بهبهان برگزار شد.

از جمله برنامه های این جشنواره در هر سال، نواختن زنگ گل نرگس در سطح مدارس بهبهان، برگزاری ویژه برنامه روز نشاط و آرامش در محل نرگسزارها، برگزاری بازی های بومی و محلی و فعالیت کارناوال شادی تئاتر و برخی برنامه های دیگر با محوریت پرداختن به موضوع گل نرگس در این شهرستان است.

در متون باستانی از نرگس با عنوان نارسیسوس یا نارسیس نام برده شده و در یکی از سروده‌های بسیار باستانی هومری قرن هفتم یا هشتم پیش از میلاد درباره آفرینش ، از همین نام سخن به میان آمده است.

قدیمی ترین نرگس زار ایران متعلق به شهرستان بهبهان است که قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیح (چهار هزار سال قبل) بازمی گردد.

شهرستان بهبهان چهار نمونه گل نرگس به نام های شهلا، گل پر، پنجه گربه ای و مسکین کشت می شود که نوع مسکین آن از انواع دیگر کوچکتر و خوشبوتر است.

از ابتدای مهر آبیاری و کاشت پیاز گل نرگس آغاز می شود و از دی تا اوایل اسفند برداشت گل نرگس انجام می شود.

شهرستان بهبهان در جنوب شرق خوزستان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج