کتاب شهدای‌ غواص در همدان آماده رونمایی شد


کتاب شهدای‌ غواص در همدان آماده رونمایی شد

همدان- ایرنا- کتاب «هفتاد دومین غواص» متقن‌ترین روایت از عملیات کربلای‌4 حاوی خاطرات جانباز سرافراز کریم مطهری از فرماندهان همدانی دفاع مقدس آماده رونمایی شد.

کتاب «هفتاد دومین غواص» توسط حمید حسام نوشته شده است همچنین کتاب "ملازم اول؛ غواص" به نویسندگی «محسن صیفی کار» روایتی از دلاوری‌های "محسن جام‌بزرگ" غواص و نیروی چیره‌دست واحد اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین(ع) همدان که در دست چاپ است.

یکی از یادگاران دفاع مقدس در یادواره شهدای غواص همدان اظهار داشت: بازخوانی خاطرات دفاع مقدس و رشادت جوانمردانی که برای کاری بزرگ و سرنوشت ساز قدم در اروند گذاشتند بسیار حائز اهمیت است.

سید جعفر دعوتی افزود: شب عملیات کربلای چهار رزمندگان غسل شهادت به جا آوردند و دست، پا و محاسن خود را با حنایی که داشتند رنگ (خضاب) کردند.

وی اظهار داشت: خانواده، همسر و والدین رزمندگان دفاع مقدس با آمالی از آرزوها عزیزان خود را روانه جبهه حق علیه باطل کردند تا روزی به استقبال آنها بروند ولی جسم و پلاک عزیزان آنها به وطن بازگشت.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: هم اینک جاماندگان از قافله شهدا از دفاع مقدس نگذشتند و برای این افراد همه این روزها و شب ها یادآور عملیات های مختلف و خاطرات شهادت همرزمانشان است.

دعوتی با بیان اینکه فرماندهان دفاع مقدس در خط مقدم و جلوتر از سربازان و پیشاپیش ستون حرکت می کردند ادامه داد: عراقی ها ضیافتی برای غواصان در شب عملیات کربلای ۴ دیده بودند آنها پس از عبور غواصان از وسط اروندرود و رسیدن به تیررس آنها، با پدافند چهارلول غواصان را مورد هدف گلوله قرار دادند.

وی با بیان اینکه اروندرود بزرگترین آرامستان جهان است که بسیاری رزمندگان غواص را در دل خود جای داده است، اظهار داشت: بسیاری از غواصان با گلوله دشمن به اعماق اروندرود رفتند با این وجود این افراد تا لحظه شهادت به تکلیف خود عمل کردند.

این رزمنده حاضر در عملیات کربلای ۴ بیان کرد: پس از شهادت فرماندهان، تخریب چی ها و نیروهای اطلاعات عملیات کربلای ۴، هر کدام از رزمندگان آتش به اختیار عمل کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز