پایان دوره کارآمدی تجارت انفرادی در جهان


پایان دوره کارآمدی تجارت انفرادی در جهان

مدیرکل کارآفرینان ترکیه گفت: در دنیای امروز، دیگر تجارت انفرادی پاسخ‌گو نیست.

نیهاد تانری‌کولو، ظهر امروز در جلسه‌ای که در زمینه‌های پژوهشی آموزشی، صنایع‌دستی، لجستیک، گردشگری و توریست‌درمان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین جلسه مشترکی اتفاق تاریخی برای ایران و ترکیه است و سبب می‌شود که نگرش جهان نسبت به ایران تغییر کند و این به سبب قرار گرفتن و همکاری ترکیه و ایران، در کنار یکدیگر محقق می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های وضع ‌شده علیه ایران، افزود: برگزاری چنین جلساتی در هر دو کشور سبب می‌شود که روابط بین کشور ایران و ترکیه بیش از پیش گسترش یابد و پس از بازگشت به ترکیه در رابطه با موارد مطرح ‌شده با وزرای مربوطه و رئیس‌جمهور ترکیه، صحبت خواهد شد. با وجود اینکه در مرز بازرگان گمرک وجود دارد ولی با این حال علاقه‌مند به ایجاد گمرک در مرز وان هستیم که در این صورت تجارت و صنایعی از قبیل ساختمان‌سازی گسترش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به حضور کارآفرینان زن در هیئت ‌تجاری، ادامه داد: متاسفانه تبلیغات نادرستی علیه ایران و وضعیت زنان در این کشور در سطح جهان وجود دارد و زنان کارآفرین در این سفر تجاری حضور دارند تا ثابت کنند که آنچه علیه رفتار ایران با زنان عنوان می‌شود، نادرست است.

تانری‌کولو تصریح کرد: با وجود اینکه در جهان، جنگ تجاری وجود دارد و رقابت بین کشورها بسیار تنگاتنگ است؛ ولی ایران و ترکیه می‌توانند با حسن نیت، روابط تجاری برقرار کرده و هر دو از این سود منتفع شوند که در این راستا در این سفر ۱۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی استانبول برای پیشرفت سریع کارها حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز تجارت انفرادی دیگر پاسخ‌گو نبوده و با احساسات نمی‌توان تجارت را اداره کرد، بلکه تجارت ‌سازمان‌یافته در سال‌های اخیر نتایج مثبت خود را نشان‌ داده و همکاری ایران و ترکیه می‌تواند نتایج مثبت بسیاری داشته باشد.

در ادامه این جلسه، حسین بابایی رئیس سازمان نظام‌ پزشکی زنجان نیز اظهار کرد: استان زنجان موقعیت مناسبی در بحث توریسم‌درمانی یا همان گردشگری سلامت دارد و این در حالی است که در زنجان خیریه‌های پزشکی قابل توجهی وجود دارد و این استان به عنوان بهشت خیریه‌های سلامت در کشور شناخته می‌شود.

مسئول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت تجارت بین زنجان و ترکیه، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار صادرات از زنجان به ترکیه و به همین میزان واردات کالا از ترکیه به زنجان انجام ‌شده است.

شهریار امام‌وردی ادامه داد: شهر وان جزو مناطق باارزش برای ایران است و با قرارگیری شهرهایی از قبیل ریزه، دیاربکر، ترابوزان و باتومی گرجستان در فاصله نزدیک این شهر، موقعیت لجستیک را برای شهر وان به‌وجود آورده است و از آنجایی که زنجان کاندیدای اصلی استقرار شهرک صنعتی ترک‌ها در ایران است و امیدواریم شرکت‌هایی از این شهر نیز در شهرک صنعتی استقرار یابد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای گردشگری شهر وان، افزود: در بحث گردشگری، وان آینده درخشانی دارد و مردم ایران برای پروازهای داخلی به ترکیه از فرودگاه این شهر استفاده می‌کنند که با برقراری پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه، صنعت گردشگری بیش از پیش گسترش می‌یابد.

در ادامه، عضو کانون کارآفرینان استان زنجان نیز گردشگری را زمینه‌ای برای همکاری بین زنجان و شهر وان دانست و اظهار کرد: همه ساله در زنجان دو رویداد مهم گردشگری با عناوین جشنواره بین‌المللی غذای اکو و جاده ابریشم و جشنواره ملی آش ایرانی برگزار می‌شود که این دو رویداد زمینه مناسبی برای همکاری در زمینه گردشگری است.

سعید امیدی، ایجاد هتل در زنجان را سرمایه‌گذاری پرسود برای ترک‌ها دانست و ادامه داد: زنجان آینده خوبی در زمینه گردشگری دارد و همکاری در زمینه ملیله، چاقو، چاروق، مس و محصولات مسی که صنایع‌دستی استان زنجان است، فرصت مناسبی برای تجرت در حوزه صنایع‌دستی و معرفی این صنایع‌دستی توسط تجار ترک به کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌ای در راستای ایجاد دفتر نمایندگی مشترک بین کارآفرینان ایران و ترکیه، به امضا رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل