باید از ائتلاف ایران، چین و روسیه شدیداً نگران باشیم


باید از ائتلاف ایران، چین و روسیه شدیداً نگران باشیم

یک مقام امنیتی ارشد پیشین دولت آمریکا می‌گوید واشنگتن باید از ائتلاف نظامی احتمالی ایران، روسیه و چین نگران باشد.

اتاق خبر 24:

«کِی.تی. مک‌فارلند» معاون پیشین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز نگرانی از رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند، آن را «سناریوی کابوس‌وار» توصیف کرد.

در این باره مدعی شد: «این حقیقتا یک سناریوی کابوس‌وار است. ما هفتادوپنج سال را صرف کردیم تا مطمئن شویم که روس‌ها و چینی‌ها ائتلافی تشکیل ندهند. ما همه چیز را امتحان کردیم، آغاز آن نیز با دولت [ریچارد] نیکسون بود که تلاش کرد بین دولت‌های چین و شوروی سابق اختلاف بیندازد و ما نهایتا بین آنها فاصله انداختیم».

مجری این برنامه با «شوم» خواندن ائتلاف سه کشور «دشمن» آمریکا، از وی پرسید که آیا باید نگران این رزمایش بود و مک‌فارلند نیز پاسخ داد:‌ «کار دیگری که می‌خواهیم انجام دهیم، این است که مطمئن شویم روسیه با ایران متحد نشود. روسیه یک کشور محصور در خشکی است که به بنادر آب‌های گرم دسترسی ندارد. اما اگر با ایران مرتبط شود، به آن می‌رسد».

این مقام امنیتی پیشین آمریکا ادامه داد: «جمع شدن این سه کشور کنار هم و پیوستن ظرفیت‌های نظامی روسیه، موقعیت مکانی و نفت ایران، و ثروت و مزیت فناوری چین به یکدیگر، سناریوی کابوس‌وار کامل و مطلقی برای ما است، مخصوصا اگر این سه کشور بخواهند زمانی یک ائتلاف نظامی داشته باشند».


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار