دبیر ستاد هفته پژوهش استان: اطلاع رسانی دستاوردهای پژوهش اصفهان رضایتبخش نیست


دبیر ستاد هفته پژوهش استان: اطلاع رسانی دستاوردهای پژوهش اصفهان رضایتبخش نیست

اصفهان – ایرنا – دبیر ستاد هفته پژوهش استان اصفهان گفت: این استان در زمینه پژوهش به دستاوردهای خوبی دست یافته اما اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف است و رضایتبخش نیست.

سید مهدی ابطحی شنبه شب در جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر استان تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: اتفاقات خوبی در بخش علم و فناوری استان در حال انجام است و دانشگاههای این خطه نیز فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند و باید تلاش کنیم که ویترین این دستاوردها و فعالیت ها به خوبی برای جامعه تبیین و انعکاس یابد.

وی بیان کرد: انعقاد تفاهمنامه های همکاری بین دانشگاههای اصفهان همچنین ایجاد شبکه هم افزایی بین این دانشگاهها و فراهم نمودن زمینه تبادل دانش بین دانشگاههای استان و دانشگاههای معتبر جهان از جمله این دستاوردهاست.

دبیر ستاد هفته پژوهش استان اصفهان که ریاست دانشگاه صنعتی این استان را نیز برعهده دارد، اضافه کرد: با کمک اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان زمینه همکاری دانشگاهها با صنعت بوجود آمده و در این زمینه تفاهمنامه های همکاری بین دانشگاههای استان و واحدهای صنعتی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است صنایع توجه کافی به پژوهش و تحقیقات نداشته باشند و فراهم کردن زمینه این همکاری ها می تواند به نقش اساسی دانشگاهها در صنعت کمک کند.

دبیر ستاد هفته پژوهش استان اصفهان به عضویت دانشگاهها در صندوق پژوهش این استان اشاره کرد و گفت: تامین نقدینگی فعالیت های پژوهشی از جمله اهداف تشکیل این صندوق است و ورود دانشگاههای استان به این صندوق، تعهد افراد به پژوهش را حرفه ای تر خواهد کرد.

وی سهم دانشگاه صنعتی اصفهان در تامین اعتبار این صندوق برای انجام فعالیت های پژوهشی را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

ابطحی به همکاری های بین المللی دانشگاههای اصفهان با دانشگاههای جهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون دانشگاه اصفهان نقطه ارتباط دانشگاههای کشور با دانشگاههای سوئیس، آلمان و کره جنوبی است و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در حوزه انتقال فناوری به عنوان نخستین دانشگاه ایران به عضویت مرکز پژوهش های هسته ای اروپا ( CERN ) درآمده است.

وی اظهارداشت: دانشگاههای اصفهان در سال گذشته مشکلات موجود بر سر راه علم و فناوری را به خوبی شناسایی و تلاش خود را برای حل این مشکلات آغاز کردند که می تواند آینده خوبی را برای این استان رقم بزند.

جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران استان اصفهان شنبه شب در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره از ۲۴ نفر از فناوران و پژوهشگران برتر استان اصفهان در بخش های دانش آموزی، فناوری، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و دامپزشکی، هنر و معماری، فنی و مهندسی و دستگاههای اجرایی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا