خوشبختانه عماری‌ها ، سیمرغ‌ها را درو کرده‌اند


خوشبختانه عماری‌ها ، سیمرغ‌ها را درو کرده‌اند

وحید جلیلی گفت: خوشبختانه عماری‌ها توانسته‌اند در سینمای ایران و جهان بدرخشند و خود را به آن‌ها تحمیل کنند، به نوعی که می بینیم محمدحسین قاسمی که در جشنواره دوم و سوم از برگزیدگان جشنواره عمار بوده سال گذشته سیمرغ های فجر را درو می‌کند و...

اتاق خبر 24:

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، نادر طالب زاده دبیر، وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری و امین سردارآبادی دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم عمار در یک نشست خبری که در محل حسینیه هنر برگزار شد، گفت: وقتی در سال 89 این جشنواره با 19 فیلم آغاز به کار کرد، کسی فکر نمی کرد به اینجا برسیم و فیلمسازان انقلاب اسلامی محلی برای حضور و بروز آثار خود داشته باشند.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در ادامه گفت: خوشبختانه عماری‌ها توانسته‌اند در سینمای ایران و جهان هم بدرخشند و خود را به آن‌ها تحمیل کنند، به نوعی که می‌بینیم محمدحسین قاسمی که در جشنواره دوم و سوم از برگزیدگان جشنواره عمار بوده سال گذشته سیمرغ‌های فجر را درو می‌کند. یا هادی محمدیان که افتخار انیمیشن ایران است و اکنون اثرش در سینماهای روسیه به روی پرده رفته، در دوره‌های گذشته عمار حضور داشته است.

او در این نشست گفت: امیدواریم بچه های انقلاب سینما را به بلوغ برسانند تا ما یک سینمای کامل داشته باشیم.

در این نشست، نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره نیز گفت: این یک جشنواره دکوراتیو نیست و شخصیت خاص خود را دارد و به این سوال بر می گردد که چرا انقلاب کردیم و به اینجا رسیدم. برخی از مستندهایی که ما در عمار اکران می‌کنیم، در بقیه جشنواره‌ها حتی به نمایش هم گذاشته نمی‌شود. اما من در برنامه هایم از مستند های این جشنواره استفاده می کنم و امیدوارم این آثار باعث تحولاتی شود و کارگردانان، تهیه‌کنندگان و... آن‌ها ،در تلویزیون دیده و نفس تازه‌ای به تلویزیون دمیده شود.

طالب‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست افزود: مستندسازی بی‌ترمز و جهادی یکی از ابزار پالایش است که از عمار آغاز شد و به تدریج به تلویزیون هم رسید و بیشتر هم خواهد شد. در حال حاضر با بحران بنزین روبرو شده‌ایم و باید ببینیم فیلمسازان چگونه به این موضوع می‌پردازند و آن را موشکافی می‌کنند.

منبع: جشنواره فیلم فجر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج