اصلاح نرخ دستمزد کار دانشجویی براساس دستور مراجع بالادستی بود


اصلاح نرخ دستمزد کار دانشجویی براساس دستور مراجع بالادستی بود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که اصلاح نرخ دستمزد کار دانشجویی براساس دستور قانونی مراجع بالادستی انجام شده بود و اکنون تلاش برای افزایش آن در دستور کار مسئولان این دانشگاه است.

دکتر کوروش عزیزی چهارشنبه ۴ دی در واکنش به انتشار خبر اعتراض دانشجویان علوم پزشکی شیراز به کاهش دستمزد کار دانشجویی، گفت: اکنون بیش از هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشغول انجام کار دانشجویی در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و اداری دانشگاه هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، عزیزی ادامه داد: هر ساله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعملی با موضوع ارزش گذاری و تعیین مبلغ ساعات کار دانشجویی به تمامی دانشگاه ها ارسال می شود که در واقع مبنای اصلی برای اجرا در آن سال است.

عزیزی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر اساس رسم هر ساله و با هدف ارج نهی و حمایت از معیشت دانشجویان و نیز با در نظر گرفتن واقعیت های اقتصادی جامعه، تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که با نظر مثبت هیئت رئیسه این دانشگاه، علاوه بر نرخ تعیین شده وزارت بهداشت، مبلغی نیز بر این نرخ افزوده و آن را مبنای ارائه دستمزد کار دانشجویی دانشجویان قرار می دهد.

او ادامه داد: هیئت‌های امنا و رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر ارتقاء مبلغ ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، ضریبی را نیز برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته بود و مزید بر آن برای مقاطع مختلف و حتی سال‌های بالاتر تحصیلی نیز، مزایای افزایشی در نظر می گیرد.

عزیزی با اعلام اینکه ارائه کار دانشجویی هم به نفع دانشگاه و هم رفع کننده بخشی از مشکلات مالی دانشجویان را حل می کند، گفت: سپردن بخشی از امور جاری دانشگاه به دانشجویان، علاوه بر اینکه باعث مهارت افزایی و مسوولیت پذیری دانشجویان می شود، بار مالی کمتری را برای دانشگاه به همراه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سال های اخیر بالاترین میزان پرداختی به دانشجویان مشمول ارائه کار دانشجویی را داشته و این پرداخت ها همواره بیش از میزان ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بوده است.

او اضافه کرد: امسال با توجه به وجود دستورالعمل های جدید و نیز اعلام صریح نهادهای نظارتی، مکلف به اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شده ایم و اجرای دقیق نرخ دستمزد ساعتی کار دانشجویی بر اساس دستور قانونی مراجع بالادستی انجام شده است.

عزیزی گفت: پیگیری ها برای افزایش مبالغ دستمزد کار دانشجویی از سوی رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و در هفته های آینده در صورت تائید و صلاحدید هیئت امنای دانشگاه، مبالغ پرداختی نیز اصلاح شده و افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان را پشتوانه و سرمایه اصلی هر دانشگاه معرفی و اضافه کرد: بی شک، تامین رفاه و رضایت خاطر دانشجویان، دغدغه اصلی همه مدیران و مسوولان دانشگاه است و همه تلاش می کنند تا با وجود تنگناهای موجود و نیز کمبود منابع، خدمات بهتری را به آنان ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به کاهش دستمزد کار دانشجویی اعتراض کرده و برای ساعاتی در محل کار حاضر نشدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب