طرز تهیه حلوای قهوه برای تجربه یک طعم فوق العاده


حلوا جزو دسر های پرطرفدار کشورمان است که تهیه آن کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد، ضمن اینکه با روش های مختلفی نیز طبخ می شود، حال در این مطلب می خواهیم طرز تهیه حلوای قهوه را آموزش دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان علاقمند به بخش دسر و پیش غذا قرار گیرد. حلوا از جمله دسر های خوشمزه ایرانی است که معمولا در مراسم های مذهبی،...

حلوا جزو دسر های پرطرفدار کشورمان است که تهیه آن کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد، ضمن اینکه با روش های مختلفی نیز طبخ می شود، حال در این مطلب می خواهیم طرز تهیه حلوای قهوه را آموزش دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان علاقمند به بخش دسر و پیش غذا قرار گیرد.

حلوا از جمله دسر های خوشمزه ایرانی است که معمولا در مراسم های مذهبی، عزا و حتی شادی استفاده فراوان می شود، همچنین گاهی مواقع پیش می آید که هوس خوردن حلوا دارید، در این صورت می توانید با روش تهیه انواع حلوا ها آشنا شده و اقدام به تهیه آن در منزل کنید؛ در مطالب قبلی طرز تهیه حلوا رولی، طرز تهیه حلوای رژیمی، طرز تهیه حلوا مسقطی و… را آموزش دیدید، اکنون در این مطلب قصد داریم روش پخت یک حلوای خوشمزه و با طعم جدید را معرفی نماییم، بنابراین برای یادگیری آن می توانید این بخش را تا پایان دنبال نمایید.

طرز تهیه حلوای قهوه برای تجربه یک طعم فوق العاده

مواد لازم

آرد گندم/ یک پیمانه آب/ یک و نیم پیمانه شکر/ یک پیمانه گلاب/ یک استکان کره/ ۵۰ گرم روغن مایع/ یک سوم پیمانه پودر قهوه یا پودر کاکائو/ یک استکان آب جوش/ ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای قهوه با طعم خوشمزه و متفاوت

برای تهیه حلوای قهوه در ابتدا آرد گندم را بعد از الک کردن در داخل ظرف مناسبی ریخته و بر روی حرارت با شعله کم قرار دهید، سپس آن را تا زمانی که رنگ آن تغییر کرده و کمی قهوه ای رنگ شود، تفت دهید، ضمن اینکه مراقب باشید آرد نسوزد.

طرز تهیه حلوای قهوه برای تجربه یک طعم فوق العاده

سپس روغن و کره را در به صورت جداگانه به آرد اضافه کرده و دوباره کمی تفت دهید، دو دقیقه زمان برای انجام این مرحله کافی می باشد.

در مرحله بعدی، مخلوط آب، شکر و گلاب را بر روی شعله متوسط بگذارید تا زمانی که شکر به خوبی در آب حل شود، سپس آن را در دو مرحله داخل مخلوط آرد و کره تفت داده شده بریزید و هم بزنید، طوری که حلوای شما یکدست شود.

سپس پودر قهوه و یا پودر کاکائو را در پنج قاشق آب جوش حل کرده و بعد از عبور از صافی، آن را به حلوا اضافه کنید و دوباره شروع به هم زدن آن کنید تا حلوا غلیظ شود نه خیلی شل و نه خیلی سفت) و به راحتی بتوانید آن را تزیین کنید.

در این مدل طرز تهیه حلوای قهوه ،در ابتدا می توانید حلوای زعفرانی تهیه کرده و سپس آن را با حلوای قهوه تزیین کنید و در صورت تمایل برای زیبایی بیشتر روی آن را با پودر پسته و بادام به شکلی که در تصویر می بینید، دیزاین نمایید.

طرز تهیه حلوای قهوه برای تجربه یک طعم فوق العاده

در پایان امیدواریم دستور تهیه حلوای قهوه، رضایت شما عزیزان علاقمند به این بخش را جلب کرده باشد و بتوانید بعد از یادگیری این مدل حلوا، آن را به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید. همچنین می توانید برای آشنایی با روش های جدید تزیین حلوا کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)